Vlucht, Sportschool en Voetbal - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Rianne Roo - WaarBenJij.nu Vlucht, Sportschool en Voetbal - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Rianne Roo - WaarBenJij.nu

Vlucht, Sportschool en Voetbal

Door: Rianne in Dublin

Blijf op de hoogte en volg Rianne

27 Juni 2014 | Ierland, Dublin

Hoi Hoi Allemaal,

Het is alweer 1,5 week dat ik hier ben, de tijd gaat snel als je het naar je zin hebt natuurlijk :-)
Na de nachtdienst meteen naar het vliegveld, aanraden doe ik het niet, maar we hebben het overleefd, he. Op het vliegveld, bij de bagage drop al meteen een hyperactieve, Nederlandse comediant gespot. *Fingers Crossed* en hopen dat ie niet naar Dublin gaat. Helaaaaaaas. Bij de gate zag ik hem, *fingers crossed* laat hem niet naast mij zitten, nou daar dan wel weer een gelukje.
Als traditie op het vliegveld een kop koffie gedronken, gezellig met mams, en Lianne, maar toch was het anders. Iemand was er niet bij die er eigenlijk altijd bij was, extra tranen vielen, zeker eenmaal toen ik echt naar het vliegtuig moest lopen. Afscheid nemen van mams en Lianne viel voor mij dit keer toch ook wat zwaarder. Gelukkig ben ik niet voor eeuwig weg.
Door de douane, weer moest mn koffer open, "wat, alweeeeer?", ja, domme ik, had de oplader van mn laptop in m'n koffer laten zitten. Net er door, en de omroepster verteld vriendelijk dat mijn vlucht een minuut of 25 vertraging heeft. Mooi, tijd voor een relaxt sigaretje en kijken of ik nog iets Nederlands uit de shop mee wil nemen. Nee hoor, de sigaret was nog niet op en de omroedame vertelde dat de gate toch snel open ging, dus snel door de paspoortcontrole, en dan sta je daar. Helaas, omroepdame had het fout, ruim een half uur staan wachten tot we het vliegtuig in mochten.
Voor in het vliegtuig was het plan om wat slaap te pakken, maar helaas, mn ogen wilde niet dicht blijven, dus toch maar een van de blaadjes gepakt dat mams voor me gekocht had en lekker lezen met muziekje in de oren.
Aangekomen snel wat gegeten en op naar mn appartementje, vrij schoon, uiteindelijk besloten toch thuis te blijven, niet te werken, maar koffers uit te pakken en lekker een voetbalwedstrijdje kijken. Portugal verloor tegen Duitsland, laat mijn huisgenoot Portugees zijn... Super vrolijk was hij niet toen hij thuis kwam (nu zeker niet, nu ze helemaal niet door zijn). Ach, ik kan er mee leven.
De dagen die volgde zagen er eigenlijk allemaal hetzelfde uit, slapen tot 9, naar de sportschool, douchen, schoonmaken en naar werk. Tot het weekend. Vrijdag avond met het hele team wat gaan drinken (hele team staat gelijk aan 27 personen). Toch nog wel voor 2 uur thuis. Zaterdag een midsummerparty gehad. Dat is iets Nordics (ik mag niet scandinavisch zeggen), dan vieren ze dat de zon op komt op plaatsen, waar hij eigenlijk nooit schijnt, en het schijnt 1 van de warmste dagen te zijn van het jaar, in die landen. En wat is een betere manier om dat te vieren dan met heeeeeeel veel alcohol, ik heb het netjes gehouden en kon de weg naar huis gewoon vinden.
Zondag rustdagje en de maandag begon weer. Even een klusjesman op bezoek, dus een extra rustdag van de sportschool, de rest van de week tot nu toe ziet er hetzelfde uit. Sportschool, douchen, en werk van 2 tot 10. Morgen is er een kleine aanpassing.
Half 7 opstaan, 7.00 naar de sportschool en om 9 a half 10 naar werk, want we hebben een FEESTJE! Een gezellige bedrijfs barbeque, die om 6 uur begint, dan zou het niet eerlijk zijn als wij tot 10 uur moeten werken, dus tja, dat wordt een leuke uitdaging.
Zaterdag hebben we bij ons in het appartement een dinner Party, met niemand minder dan Moi als kok. Op het Menu staat Lasagne a la moeders, met een vleugje Rianne erdoorheen. Ik hoef niet voor het nagerecht te zorgen, daar hebben we iemand anders voor, maar ik weet zeker dat het leuk wordt. En zondag staat er dan natuurlijk weer een voetbalwedstrijd op het programma, want ook hier in Ierland blijf ik HUPHOLLANDHUP roepen in mijn mooie Oranje (officiele wedstrijd) Tshirt! (Mogelijk gemaakt door Lianne en Robin!! Nog steeds super bedankt)
Ik laat jullie snel weer wat lezen en tot gauw, dikke knuffels, ook aan de personen van wie jullie weten dat zei dit allemaal niet lezen. En voor degene die wonen op de goudsbloemstraat, geef een heeeeeeeeeele dikke knuffel aan Nala, Lotte, maar vooral aan Shadow, ik mis ze toch wel een beetje <3

  • 27 Juni 2014 - 01:33

    Robin:

    leuk geschreven Rianne,.take care there ..:)

  • 27 Juni 2014 - 08:47

    Je Mams:

    Leuk! Alles weer heel fijn om te lezen. Lof joe en sie joe soen xxx

  • 27 Juni 2014 - 17:39

    Nelly:

    Hoi Rianne,
    Goed te lezen dat alles weer gaat zoals het ging, inclusief alle feesten :-)
    Liefs vanuit Griekenland,
    Ome Gerrit en tante Nelly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Rianne

Ik ben Rianne en ga voor precies 3 maanden naar Dublin. Om jullie een beetje op de hoogte te houden ga ik dus deze blog bijhouden. Ik hoop dat ik mijn ervaringen met jullie kan delen en voel je vooral niet te verlegen om af en toe even te commenten of mij op de hoogte te houden van wat er in Nederland gebeurt!

Actief sinds 26 April 2013
Verslag gelezen: 5783
Totaal aantal bezoekers 35455

Voorgaande reizen:

17 September 2013 - 31 December 2014

Avontuur 2 in Dublin

26 April 2013 - 29 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: