werk, spanning en boodschappen - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Rianne Roo - WaarBenJij.nu werk, spanning en boodschappen - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Rianne Roo - WaarBenJij.nu

werk, spanning en boodschappen

Door: rianneindublin

Blijf op de hoogte en volg Rianne

02 Mei 2013 | Ierland, Dublin

Hoi hoi allemaal,
Weer een berichtje vanuit het verre Dublin. Ik heb een aardige update en verassend genoeg maak ik ook heel veel mee. Maandag avond was ik gebleven bij het feit dat ik 's avonds naar de pub zou gaan. Natuurlijk, heb ik als vrouw, geen richtingsgevoel. Ik wist zeker dat de pub "the bankers" heette, dat had ik van tevoren opgezocht, en ik wist dat ik langs een groot mooi gebouw moest lopen, het gebouw was niet moeilijk te vinden, maar dan sta je daar heb je geen idee waar je heen moet... dus ik een stel jongens aangesproken en netjes gevraagd of zij de weg wisten, en nee hoor, ze kenden de pub niet, dus ik begon aan mezelf te twijfelen. Toch maar verder gelopen en toen kwam ik toch in de juiste straat aan, ergens moest ik dan een zijstraat in en dan was je er. Jipppppieeeee gelukt! Ik kwam daar binnen en de barman, jamie, vroeg wat ik daar helemaal in mijn uppie moest, en na zijn geheugen een beetje opgefrist te hebben wist hij precies wie ik was. Mooooi ^.^ Hij had 1 van de vaste klanten aan de bar zitten, Fran, aardige man, maar wel een vreemde vogel. Heel gezellig gekletst eigenlijk. Toen ik aan Jamie vroeg wanneer de eigenaar er zou zijn wist hij het niet, maar hij zei dat ik woensdag maar terug moest komen, dan zou hij misschien wat voor me geregeld hebben... dat was gisteravond...
Dinsdag moest ik terug naar Maria over het receptie werk, ik heb gewoon lekker rustig aan gedaan en toen ik bij haar aankwam had ze goed nieuws voor me, ik mocht woensdag beginnen van 3 tot 7, en dan donderdag dezelfde tijd, daarna heb ik lekker boodschapjes gedaan, kaartjes gekocht, postzegels gekocht, en nog ff bij de penny's binnen gestapt, nu weet ik weer waarom ik zoveel van die winkel hou :D Daarna heb ik lekker kip met broccolie en rijst voor mezelf gemaakt, ik dacht er staat vast wel olie ofzo in een van die kastjes, maar ik had dus pech, dus heb het zonder überhaupt iets gebakken. De rijst was nog niet helemaal gaar, maar het was te eten, dus mij hoor je niet klagen.
Na mijn eten ben ik naar de "woonkamer" gegaan om te kijken of er misschien iets van een leuk boek stond.. Tja, spelletjes gaan op den duur toch wel vervelen.. Er staat een klein kastje daar met 10 tot 15 boeken erin, ik wilde een niet al te dik boek, maar toen kwamen Richard en Dan erbij zitten, Dan is "librarian" geweest en heeft een ander boek voor me uitgezocht, 2 in 1, 2x450 bladzijdes, daar ging mijn idee voor een niet al te dik boek. Ze vroegen naar mijn verhaal, waarom ik hier was dus ik heb het ze uitgelegd. Toen heb ik naar hun verhaal gevraagd en Richard is van Zuid Afrika en hij is hier voor werk want nu zijn de rollen daar omgedraaid, als wit persoon is het heel moeilijk daar een baan te krijgen. Toen Dan, hij is hier al 13 maanden, zijn eerste avond hier had hij last van een jetlag, hij komt uit alaska, en hij liep om half 2 's nachts buiten en toen is hij aangevallen, hij moest een operatie ondergaan, hij is een proefkonijn voor deze operatie, dus ze willen het verloop volgen. Dus er zijn bijzondere mensen in het hostel. Daarna hebben we voetbal gekeken en heb ik gezellig gekletst met een meisje uit Australië/nieuwzeeland/zuid Afrika die rond tourt, een stel uit west virginia en een stel uit california, het was dus een gezellige avond.
Gisteren ben ik op tijd opgestaan en heb ik ontbeten. Daarna ben ik gaan douchen en toen ik klaar was, kwam ik erachter dat ik de deur van binnen uit niet open kon krijgen, dus moest ik help roepen zodat iemand vanbuiten af de deur open kon doen. Tja, dat was wel ff eng. Vanaf nu als ik ga douchen check ik alles! Toen heb ik weer lekker gegeten en daarna klaar gemaakt voor werk, tussendoor nog ff met mams gebeld, wel even fijn om haar stem te horen. Werk was leuk, het was niet moeilijk en ik denk dat ik het wel kan. Alles gaat in excel, ik ben blij dat ik daar al wat van af wist, lang leve de opleiding in nederland daarin. Daarna nog ff snel boodschapjes gedaan en heb ik tonijn komkommer en appek gegeten tijdens de andere voetbal wedstrijd, arme barca, het was echt een zielige wedstrijd met zelfs een eigen doelpunt... Ik ben niet meer naar de pub gegaan, dat heb ik maar ff doorgeschoven naar vanavond, want ik was toch wel moe.
Vanmorgen wat langer geslapen en snel naar het ontbijt gerend... dat wil je natuurlijk niet missen. En nu zit ik dus lekker dit verhaaltje te schrijven op mijn kamer. Het italiaanse meisje heb ik zojuist ook ontmoet, ze vroeg of ik mee wilde naar de bioscooo vanavond, maar helaas, het begint om 7, en dan ben ik net klaar, maar ik heb wel dus iemand gevonden die met mij mee gaat naar fast and furious 6. Voor degene die ik heb verteld dat films eerder uitkomen in Ierland dan in Nederland, voor deze film gaat dat dus niet op :(, hier komt ie namelijk pas 17 mei in de bioscoop.
Ik hoop snel leuke berichten te krijgen uit Nederland, en jullie horen ook heel snel weer van mij.
Kusjes uit het mooie, gezellige, maar schijnbaar dus ook criminele Ierland <3

  • 02 Mei 2013 - 13:54

    Lianne :

    Alsnog gaat de film daar eerder in premiere, hij komt namelijk hier pas de 23ste uit als het goed is ^^
    I love you

  • 02 Mei 2013 - 14:49

    Rianne De Roo:

    Ooooh, whaha, ik dacht in Nederland de 16e al...

  • 02 Mei 2013 - 17:23

    Jeannette:

    Jij zit daar wel internationaal zeg. Heerlijk om zoveel verschillende nationaliteiten te ontmoeten. Zo te lezen geniet je van elke dag. En wat eet je lekker gezond!!! Lekker hoor halfgare rijst. Wordt niet te slank heeee!!

  • 02 Mei 2013 - 20:58

    Jouw Mams:

    Oke, je bent er net 3 dagen en al meer avontuur dan goed voor mijn hart is :D Grapje!!!
    Leuk dat je weer al die mensen ontmoet uit alle uithoeken van de wereld. Misschien contacten 4ever....

    Fijn dat je rijst niet gaar was, op deze manier ga je mijn kookkunsten weer waarderen. Hoewel, kookkunsten? Vandaag slaapt je oudste broer bij oma en je jongste is aan de stage. Daarom hebben Nick en ik samen maar een ciabatta-gezond gemaakt tussen de middag. Zijn ciabatta was iets gezonder, want hij heeft er nog mayonaise opgespoten..... Avondeten??? Komt helemaal goed :D

    Nog één doos van zolder halen voor je laatste spulletjes uit je kamer. Je bed slaapt heerlijk en ik verwacht dit weekend zover mogelijk te komen met de spulletjes en kleding uit mijn kamer. Ik zal je weer even een foto appen van je kamer....Lekkere zooi hier, maar kan ik vast oefenen voor als we terug verhuizen.

    Vandaag zijn er mensen bezig geweest in de achtertuinen. Alles wordt gestript, misschien krijgen ook wij een nieuwe keuken. Als ik alles goed heb begrepen gaan alle deuren, al het behang en de keukens eruit. Er gebeurt dus wel wat, maar nog niet het zichtwerk buiten.

    Verder niet veel nieuws aan dit front. Ik ga straks weer de nacht in, vier stuks nu.
    In ieder geval wil ik je even zeggen dat ik nog steeds van je hou en je nog steeds niet vergeten ben :D

    Dikke knuffel uut Diemmmm

  • 05 Mei 2013 - 15:32

    A De Roo:

    hartelijk dank voor de"schaapjes op het droge "" kaart.Zaterdag is ie al gekomen
    Leuk al die nationaliteiten bij elkaar Is je werk leuk en ben je al in de PUP bezig. Hier is het prachtig weer en zojuist is Ajax kampioen geworden zeer belangrijk nederlands nieuws Spreek je het nog 'n beetje na 1 week? wat gaat het sne l Rianne veel plezier en zorg goed voor jezelf 2x denken Liefs en "n knuf Oma de Roo

  • 07 Mei 2013 - 14:30

    Remco:

    Hoi Rianne,

    Klinkt goed, lekker dat je zo snel je draai gevonden hebt. Wat dat betreft is een hostel de perfecte plek om in korte tijd veel nieuwe mensen te leren kennen :-)
    Over die criminaliteit zou ik me niet al te druk maken; in iedere stad kan je de verkeerde persoon tegen het lijf lopen (zelfs in Didam) ;-)

    Heel veel plezier verder!
    Remco

  • 07 Mei 2013 - 22:06

    Petra Achterkamp:

    hoi wat een mensen leer je daar kennen wel heel leuk ,en wat een leuk verhaal weer.

    veel plezier en tot de volgende lees- schrijf moment.
    petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Mijn eerste reis

Hh

Recente Reisverslagen:

25 Juli 2013

Dit is almost the end... :(

18 Juli 2013

En we gaan nog niet naar huis... nog lange niet...

08 Juli 2013

Zon!!!!!

03 Juli 2013

vervolg

01 Juli 2013

angst... Maar opgelucht
Rianne

Ik ben Rianne en ga voor precies 3 maanden naar Dublin. Om jullie een beetje op de hoogte te houden ga ik dus deze blog bijhouden. Ik hoop dat ik mijn ervaringen met jullie kan delen en voel je vooral niet te verlegen om af en toe even te commenten of mij op de hoogte te houden van wat er in Nederland gebeurt!

Actief sinds 26 April 2013
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 35504

Voorgaande reizen:

17 September 2013 - 31 December 2014

Avontuur 2 in Dublin

26 April 2013 - 29 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: