Heel hoog, en heel mooi :D - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Rianne Roo - WaarBenJij.nu Heel hoog, en heel mooi :D - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Rianne Roo - WaarBenJij.nu

Heel hoog, en heel mooi :D

Door: Rianne in dublin

Blijf op de hoogte en volg Rianne

23 Juni 2013 | Ierland, Dublin

Heeey allemaal!

Hier een kleine update vanuit Dublin. Terwijl ik dit schrijf zit ik in een currency exchange office waar ik eigenlijk emails moet doen, maar daar heb ik helemaaaaaal geen zin in, dus af en toe type ik hier en stukje en dan weer een paar emails. De laatste week ben ik druk bezig geweest met van alles op het werk. Ik werk nu eigenlijk gewoon fulltime wat me best goed uit komt, de meer je werkt, de minder je uitgeeft, toch?? Woensdag ben ik lekker gaan shoppen, maar niet zomaar shoppen! Ik heb woensdag niets voor mezelf gekocht, maar voor anderen, anderen in Nederland. Mijn familie die ik mis mag ook af en toe verwend worden! Uit betrouwbare bron heb ik begrepen dat het pakketje binnen is gekomen. Ik heb het alleen een beetje lasting voor ze gemaakt, want het pakketje mag niet opengemaakt worden, voordat de brief gelezen wordt, en aangezien die een paar dagen later pas verstuurd is, zal het misschien wel een heel grote test worden… Wanneer het pakje aangekomen is en uitgepakt is, kunnen jullie bij het thuisfront in Didam informeren naar wat er in het pakketje zat, alhoewel het echt niets bijzonders is... ‘s Avonds lekker uit eten geweest, toen terug naar het hostel, even opfrissen van een dagje veel lopen en daarna lekker naar de pub voor 2 biertjes.

Op donderdag mocht ik verrassend genoeg weer werken. Ik had geluk *ahum* Charlie, de baas, was terug uit de States, en dat zorgt voor enorm veel stress bij alle collega’s, en eigenlijk ook bij mij. Daarnaast, als Charlie er maar 1 dagje is, dan zijn ook alle managers in Dublin, du snog meer stress. Aan de andere kant was ik blij want dan wist ik zeker dat ik even met hem kon praten. Toen ik met hem ging praten, bleek het allemaal niet zo positief, schijnbaar zijn alle managers blij met mij, including Charlie, met 1 als uitzondering, en laat dat nou net zijn rechterhand zijn. Ik heb dus nog geen nieuws, dat krijg ik in 2 weken als Charlie terug is van de vakantie met zijn familie… Daar ga ik me nu lekker niet druk om maken.

Na het werk hadden we nog een kleine vergadering waar ik veel geleerd heb over tours, en het belangrijkste was, ga lekker de tours doen, ze zijn toch gratis voor je en zo leer je nog meer. En zo doende zat ik op vrijdag, mijn vrije dag in de tourbus op weg naar de Giant’s Causeway. Voor degene die facebook hebben en perongeluk gekeken hebben, 1 van de hoogte punten was de Carrick-a-rede RopeBridge, ernstig hoog, maar fantastisch! Dit was natuurlijk niet het enige dat in deze tour zit. Onze eerste stop was eigenlijk vlak voor de grens, voor degene die niet weten welke grens, de Giant’s Causeway is in Noord Ierland… Ik ben dus in 1 dag in 2 landen geweest :P Daarna hebben we mensen opgehaald in Belfast, en met die mensen zijn we gezellig naar de Rope Bridge geweest, daar kregen we 1,5 uur en omdat ik zo’n lieve chauffeur had heb ik de brug gratis over mogen steken :D Lang leve being a part of paddywagon team.

Toen gezellig op weg naar de Giants Causeway. Wanneer je daar aan komt loop je ongeveer een kwartier om bij de actual causeway te komen, maar dat merk je niet eens omdat je een audiovriendje hebt. De Giant’s Causeway is een fantastisch wonder, het komt door lava en weer verandering en lava en weer verandering, maar natuurlijk maken de ieren er een ander verhaaltje van. Er was eens een reus, genaamd Finn MacCool, die een andere reus zag in Schotland, zij wilden beide bewijzen dat hij sterker was, dus maakte hij een stenen pad door steen op steen op steen in het water te leggen. Toen hij de stenen weg af had en hem uitgelopen had, zag hij dat de andere reus veeeeeel groter was dan hij, en hij werd bang, dus is hij snel terug naar Ierland gerend, maar de andere reus kwam hem achterna, zijn vrouw heeft hem toen verkleed als baby, en zo dacht de grote reus dat de vader van Finn MacCool nog groter moest zijn, en toen werd de schotse reus zo bang dat hij terug naar zijn land vluchten, en met elke stap die hij zette, werd het hele stenen pad verwoest, op een klein stukje na… Natuurlijk is dit maar een story, maar het grappige is, als je naar schotland gaat, hebben ze daar ook een causeway… Onze chauffeur heeft een paar regels, 1 daarvan is, kom je te laat bij de bus, dan zing je een liedje. En nu kan je het al raden, we hadden iemand die te laat was, maar niet zo maar iemand, iemand die vrijwilligers werk doet voor zijn verblijf in het hostel, dus eigenlijk een Paddy is… Dus na een stukje beatbox, zijn we doorgegaan naar Dunluce Castle, een Kasteel dat gebruikt wordt in de serie Game of Thrones, in de serie wordt het verwoest door drakenvuur, dus nu ben ik nog nieuwsgieriger geworden naar de serie, Robin F als ik terug ben houden we echt een marathon he? Dit was maar een kleine stop.

Daarna hadden we nog een uurtje in Belfast, en daar heb ik uiteindelijk ook nog een klein kadootje voor mezelf gekocht, een boek! Percy Jackson, het tweede boek uit de serie van 5, wedden dat ik nog minstens 2 andere boeken uit deze serie koop, heerlijk om lekker te lezen op een vrije avond :D… Ik hoef niet alleen maar te drinken in de pub… toch…? Daarna heb ik heerlijk gedineerd bij jawel, de Burgerking, voor een keertje geen McDonalds voor mij… Toen terug naar de bus en mezelf vermaakt met de chauffeur die weer eens in een van zijn grappige buien was.

Toen in de bus was iedereen er, op 1 na, jullie kunnen wel raden wie… Weer dezelfde, ON-GE-LOOF-LIJK… Maar ach, het kan gebeuren *ahum* En toen lekker terug naar het hostel. Na een heerlijk dagje had ik wel zin in een pint dus ben ik lekker naar een kleine pub gegaan waar ik een paar potjes pool heb gekeken, en 1 heb gespeeld, die natuurlijk over was binnen 2 minuten, want ik ben geen partij voor de jongens die al jaaaaren spelen, maar ik heb een leuke dag en avond gehad, dus het was het meer dan waard :D

Zaterdag dan maar weer aan de slag, maar eerst lekker uitgeslapen en even gedoucht en toen lekker aan het werk, hostel desk is weer helemaal mijn plaats. Het was rustig, weinig gedaan, paar mensen ingecheckt, paar mensen vriendelijk de deur gewezen en verder wat bookings in het system. Niets bijzonders dus. En toen was het bedtijd, en nu zit ik hier. De hele dag in een klein currency exchange met een tafeltje voor mij waar ik een laptop heb en heeeeeeeel veel folders, waar ik mensen de weg mag wijzen naar alle belangrijke dingen en emailtjes mag typen naar mensen die niet weten hoe ze dit moet regelen of daar moet komen en blablabla. Wanneer ik dit post ben ik allang klaar met werken en heb ik al gegeten enzo, maar ik wil ook tijd hebben om mijn foto’s te posten en dat neemt nogal tijd in beslag. Na mijn eerste ervaring met de foto’s (teveel van hetzelfde) zal ik nu wat kieskeuriger worden :D, dat beloof ik.

Dan wens ik jullie voor nu nog heerlijke dagen, een heel fijn begin van de vakantie, en jullie horen nog zeker van mij!! Kusjes van deze uitgeputte meid in Dublin… Oohja, morgen ga ik eens lekker facebook uitpluizen om jullie verhalen te lezen, want ik ben nu lekker 2 hele dag vrij (als het goed is)

  • 24 Juni 2013 - 15:43

    Ben De Roo:

    Hey Rianne,

    Blij te horen dat je het zo leuk hebt! Is een goed teken!
    We zullen met zijn allen het pakketje openmaken en kijken wat voor leuks
    je voor ons in petto hebt!

    Groetjes,
    je broer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Mijn eerste reis

Hh

Recente Reisverslagen:

25 Juli 2013

Dit is almost the end... :(

18 Juli 2013

En we gaan nog niet naar huis... nog lange niet...

08 Juli 2013

Zon!!!!!

03 Juli 2013

vervolg

01 Juli 2013

angst... Maar opgelucht
Rianne

Ik ben Rianne en ga voor precies 3 maanden naar Dublin. Om jullie een beetje op de hoogte te houden ga ik dus deze blog bijhouden. Ik hoop dat ik mijn ervaringen met jullie kan delen en voel je vooral niet te verlegen om af en toe even te commenten of mij op de hoogte te houden van wat er in Nederland gebeurt!

Actief sinds 26 April 2013
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 35501

Voorgaande reizen:

17 September 2013 - 31 December 2014

Avontuur 2 in Dublin

26 April 2013 - 29 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: