Mams <3 en keuzes - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Rianne Roo - WaarBenJij.nu Mams <3 en keuzes - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Rianne Roo - WaarBenJij.nu

Mams <3 en keuzes

Door: Rianne in Dublin

Blijf op de hoogte en volg Rianne

17 Juni 2013 | Ierland, Dublin

Hooooi allemaal,

Weer even een update vanuit het mooie dublin. Er is zoveel te vertellen en ik heb geen idee waar ik moet beginnen. Dan maar bij al het leuks.
Nadat tante Nelly, Tante Coby en Oma vertrokken waren moest ik weer aan het werk. Het was een vrij simpele week, want ik heb gewerkt, gewerkt en gewerkt... Wij zijn niet alleen een hostel, we zijn eigenlijk een tour company (Paddywagon tours) met 6 hostels over het land... Er zijn de laatste tijd heel veel mensen vertrokken, hebben ontslag genomen, dus nu werk ik aan beide zijdes, ik verkoop tours, maar nog steeds mag ik mensen in het hostel hun kamer wijzen :) Na een paar drukke dagen, had ik 3 dagen vrij. In die drie dagen had ik visite, van niemand minder dan mijn Moeder :D En onze dagen samen zal niemand mij meer afnemen, want een betere tijd had ik niet kunnen hebben. Op dinsdag ochten zou ze om 11.20 aankomen, dus ik zat netjes om 11 uur in de bus naar het vliegveld om haar op te halen, want ik wilde zoveel mogelijk tijd met haar doorbrengen. Snel naar de ingang gerend, en jahoor, daar was ze, rokend vanwege alle spanning, daarna hebben we snel een koffie gehaald voor vladimir, de enige driver in de hele company die niet Iers is... 's Morgens had ik mams al ingecheckt, maar we mochten haar kamer nog niet in, dus zijn we samen naar de subway geweest, en daar is Stephen ook nog even heen gekomen, maar die moest in de middag werken, daarna weer snel terg gegaan, spullen in de kamer gezet en toen was het tijd om samen Dublin te verkennen. We hebben heeeeeeel veel winkeltjes gezien, en zoals verwacht was Mams, net als ik, in 1 klap verliefd op 1 bepaalde winkel, genaamd de Penneys... Maar dat is heus niet waar we onze drie dagen alleen maar doorgebracht hebben. We zijn al meteen op zoek gegaan naar souvenirtjes, en we hebben die dag al aardig wat kunnen vinden. Zoals ik jullie al verteld heb ik mams heel veel winkeltjes laten zien, maar ook heeft ze die dag voor het eerst iets van de Starbucks op, een primeur! Halverwerge, of iets over halverwege, de middag zijn we naar de pub geweest waar ik voor 3 diensten gewerkt heb. Heel leuk, en prettig want we hebben heel veel kunnen kletsen, ik heb heel veel gehoord over thuis en zij heel veel over hier. Na die pub, waar ik natuurlijk aan het bier zat, en zij saai aan de cola, zijn we naar de volgende pub gegaan om te eten. We hebben heerlijk gegeten, maar het personeel was niet de vriendelijkste die je kan vinden in Ierland, maar ach. Uiteindelijk waren we allebei toch wel moe en hebben we het hostel weer opgezocht. Het was toch wel een lange dag voor beide en de volgende dag zou heel bijzonder en heel lang worden... Dat had ik mams al beloofd. Dus die ochtend zijn we op tijd opgestaan, en om tien over half 8 zaten we lekker ontspannen in een tourbus op weg naar de prachtige Cliffs of Moher... Even een stop bij een wegrestaurant voor koffie, en daarna op weg naar een Abbey, zie foto's als ik ze geupload heb :) Daarna lekker een laaaaaange reis over smalle weggetjes net boven de zee. De lach op mams gezicht hou ik voor altijd in gedachte, want toen wist ik dat ze gelukkig was en ik ook. Bij de baby cliffs konden we prachtige foto's maken want we hadden fantastisch weer, en hoewel iedereen wel weet dat mams er niet van houd om op foto's te staan heb ik het toch voor elkaar gekregen om een aantal plaatjes van haar te schieten :D. Na een mooie tijd bij de babycliffs hebben we heerlijk geluncht in... jawel! Een pub... Ja, wat moet je anders als je in Ierland bent?? En na het eten was ik te laat in de bus, en natuurlijk kon John, onze chauffeur, het niet laten om mij dus voor paal te zetten, maar ik had het verdiend, schaaaaaam... Daarna zijn we op weg gegaan naar de Cliffs, we hadden prachtig weer, de heeeeele dag, tot op het punt dat we bij de Cliffs zelf waren :( Maar Ierland blijgt mooi, wat voor weer het ook is, de landschappen zullen nooit lelijk worden, en dat is waarom ik van Ierland hou... Aan het einde van onze reis hebben we nog een stop gemaakt bij Bunratty Castle, opzich heel mooi, maar nog steeds hadden we stromende regen, dus toch maar weer snel de bus in. Die avond hebben we lekker een snelle mc genomen, en even een pubje gepakt voor een lekker drankje om op onze eigen manier te vieren dat mijn lieve schoonzusje Elke geslaagd is voor haar diploma van de middelbare school :D Whieeeeeehoeeeewww :D En daarna toch maar lekker het bedje opgezocht, want lange dagen zijn vermoeiend. De dag erna was onze laatste dag, dus die hebben we uiteraard uiterst nuttig besteed, met een klein beetje sightseeing in Christ Church Kathedral, en voor degene die nog wilt weten wat het verschil is tussen een kerk en een Kathedraal, hier komt het: Een Kathedraal heeft een bisschop, ofwel een bisschopsstoel. Dat heb ik me pas afgelopen zaterdag laten vertellen. Daarna natuurlijk moest het nodige shoppen gebeuren en het nodige eten, en het nodige kletsen en het nodige shoppen en het nodige shoppen en ooohja, stond shoppen er al bij??
Na de laatste winkel hebben we even lekker gegeten in de pub, waar iedereen zo vriendelijk is en waar ze mijn moeder beloofde heeeeeel goed voor me te zorgen. Wat kan je beter horen dan dat als moeder?
Maar ons kletsen was nog lang niet klaar, en eigenlijk nog steeds niet, maar heey! Bij een lekker kopje koffie kunnen wij heel goed kletsen, 1 van de mc, 1 van de pub en wij zijn behoorlijk op de hoogte van elkaar na 3 dagen... En toen was het tijd voor mams om haar laatste nachtje door te brengen in het hostel... De volgende ochtend moest zij vroeg de bus hebben, lees 5 uur, voor jullie uiteraard 6 uur, maar voor mij was het echt 5 uur, want ik als goede dochter, heb ik alle tijd die ik had met haar doorgebracht. We hebben een ontbijtje bij de mac gehaald, ja als je het zo leest hebben we heerlijk genoten van de mac, en de helft van de keren heb ik niet eens genoemd ;-) Op het vliegveld was het toch wel emotioneel, maar het zijn prachtige dagen geweest. Wetend dat ik een moeder heb die ontzettend trots op me is en waar ik enorm trots op ben, is het grootste kado dat ze meegebracht heeft naar Ierland.
Daarna was het tijd voor het normale leven hier, werken en werken. Af en toe een biertje in de pub.
Hou jullie vast, nu komt er een onthulling.
Met mams heb ik gepraat, maar deze keuze heb ik gemaakt. Ik ben gestopt met de studie. Ik heb enorm veel plezier gehad tijdens het lesgeven, maar helaas kan ik niet aan de eisen van de Hogeschool voldoen. Over het vervolg kan ik helaas niets vertellen, ik moet met Charlie, mijn baas praten, en daarna weet ik of ik voor altijd terug naar Nederland kom, of voor maar een maandje. Ik hou jullie op de hoogte. En voor nu sluit ik graag af met een limerick, zelf geschreven, omdat we in de bus terug langs Limerick kwamen en John, de chauffeur een kleine wedstrijd wilde houden :) En gelukkig hebben we allemaal gewonnen :D

Here we go:
Mother and Daughter in Dublin vercity,
Thought spending a day so pretty,
Too bad at the Cliffs it rained,
But still beautiful pictures were gained,
So their day was the opposite of shitty.

Oohja, de foto's komen de volgende keer dat ik in het internet cafe ben geweest, want ook nu weer heb ik mijn tijd besteed aan dit heerlijke verhaal, en aan chatten en muziek luisteren en van alles behalve foto's. Kusjes uit het helaas niet zo tropische Dublin, want uit betrouwbare bron heb ik begrepen dat Nederland het tweede Brazilie is geworden.

  • 17 Juni 2013 - 19:20

    Je Mams:

    Een brok in mijn keel.....
    Maar gelukkig niet in mijn vingers, dus toch een kleine reactie:

    ik heb geen mac gezien......

    Hey meis, het was geweldig! xxx En het was prettig om te zien waar en hoe je nu leeft.

    lof joe ferrie mutsjh!

  • 17 Juni 2013 - 19:33

    Remco:

    Hoi Rianne,

    Leuk stukje, en een mooie limerick :-)
    En goed om te horen dat je moeder niet voor niets in de stress heeft gezeten over haar vliegreis ;)

    Knap dat je de knoop door hebt gehakt en voor jezelf een beslissing hebt genomen. Er zullen vast argumenten zijn om door te gaan en argumenten om te stoppen, maar uiteindelijk gaat het erom wat voor jou goed voelt.

    Veel plezier verder!

  • 17 Juni 2013 - 20:59

    Jennie Soeteman:

    wat een prachtig verhaal
    en waarom zijn wij eigenlijk niet in de Penny's geweest
    moet ik nog een keer komen
    maar fijn dat jullie zo genoten hebben maar dat wist ik al wel
    ik heb mama nog maar kort gesproken dus ook van haar zal ik de verhalen nog wel horen
    fijn he dat Elke geslaagd is
    en wat je verder gaat doen hoor ik ook nog wel
    heeeel veel liefs en dikke knuffel

    oma Jennie

  • 17 Juni 2013 - 21:12

    Samantha:

    Ach meisje toch... Dat moeders trots op je is en zielsveel van je houd is een ding dat als een paal boven water staat!
    Ik vind t super dat je het daar zo naar je zin hebt, en ik hoop dat je baas goed nieuws heeft zodat je je geluk kunt vervolgen in het Ierland waar je zo verliefd op bent geworden!
    Een hele dikke knuffel, je buurtje

  • 21 Juni 2013 - 13:42

    Jeannette:

    Jeemig wat een leuke dingen maakt jij mee. Geniet er maar van, een heerlijke tijd achter de rug met de familiebezoeken. Eén ding verrasste me, je moeder niet graag op de foto?? Hebben we het nu over de zelfde persoon??

    Maar wat een beslissing!! Je volgt je hart en dat is mooi, nu maar hopen dat je baas er ook zo over denkt, ik was al aan het duimen voor je!!

    Ik ben niet zo trouw met reageren, maar blijf je op de voet volgen!!

    Dikke knuf,

    Jeannette.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Mijn eerste reis

Hh

Recente Reisverslagen:

25 Juli 2013

Dit is almost the end... :(

18 Juli 2013

En we gaan nog niet naar huis... nog lange niet...

08 Juli 2013

Zon!!!!!

03 Juli 2013

vervolg

01 Juli 2013

angst... Maar opgelucht
Rianne

Ik ben Rianne en ga voor precies 3 maanden naar Dublin. Om jullie een beetje op de hoogte te houden ga ik dus deze blog bijhouden. Ik hoop dat ik mijn ervaringen met jullie kan delen en voel je vooral niet te verlegen om af en toe even te commenten of mij op de hoogte te houden van wat er in Nederland gebeurt!

Actief sinds 26 April 2013
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 35501

Voorgaande reizen:

17 September 2013 - 31 December 2014

Avontuur 2 in Dublin

26 April 2013 - 29 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: