Reis, Werk en Vrienden - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Rianne Roo - WaarBenJij.nu Reis, Werk en Vrienden - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Rianne Roo - WaarBenJij.nu

Reis, Werk en Vrienden

Door: Rianne in Dublin

Blijf op de hoogte en volg Rianne

17 Januari 2014 | Ierland, Dublin

Lieve allemaal,
Het is vrijdag avond en voor de verandering zit ik even lekker thuis en maak ik tijd om voor jullie weer een verhaal te schrijven over hoe het hier in Dublin allemaal gaat.
Maandag na de vlucht ben ik eerst even wat gaan eten, mijn huisgenoten moesten natuurlijk tot 6 uur werken, en als ik meteen naar huis was gegaan, dan had ik daar nog een uur moeten wachten, dus begon ik mijn tijd in Ierland maar weer bij de mac. Ik wilde eigenlijk meteen al iets plaatsen, maar veel had ik jullie toen nog niet te vertellen, dus zodoende dat het nu pas is.
Dinsdag was het weer zo ver, ik mocht weer hard aan de slag, en zeg ik hard, dan bedoel ik ook echt hard. Ik moest het werk dat ik maandag had gemist inhalen, en met een beetje hulp hier en daar, is het me helemaal gelukt. Opstarten ging nogal lastig, ik kon niet aanmelden, wachtwoord laten veranderen en hier en daar nog andere dingen geprobeerd, maar het lukte maar niet. Toen is de man van de IT (computers en spul) gekomen, en toen was het probleem snel gevonden... De netwerk kabel zat er niet goed in, gelukkig moest ie wel lachen toen ik zei dat ik maar een meisje ben en niets snap van die rare kabels die achter in die enorme kast zitten. Vlak voor de lunch kreeg ik een berichtje van de receptioniste van het bedrijf, of ik misschien interesse had in een massage... Wie zou daar nee tegen zeggen? (Dit is normaal gesproken voor de vaste krachten van het bedrijf, maar omdat eentje had afgezegd mocht ik.) Die massage was heerlijk. 's Middags wilde onze projectmanager een team meeting, meteen bingo... Geen tijd voor feestjes dit weekend, we gaan namelijk overwerken, dit weekend en het volgende! Ik vind het wel lekker, is mooi voor de portemonnee, en wat zou ik toch anders moeten doen met al die vrije tijd? Na werk even snel wat boodschapjes gedaan en simpele pasta gekookt, wat ik voor 2 dagen kon eten.
Woensdag was werk lekker rustig, we hebben door kunnen werken, maar geen stress erachter. Na werk op naar Dundrum shoppingcentre, ja, ik kon het niet laten en ben bij de Penney's binnengestapt, even een tweede set beddengoed voor hier gehaald (ja mams, je had gelijk, meenemen was handiger geweest), een jurkje voor 3(!) euro, ik bedoel, die kan ik niet laten hangen, een kaarsje en een extra kussen, die van hier zijn zooooo plat. Toen ik thuis kwam snel mijn eten opeten en daarna gezellig met de jongens op de bank, toekijken hoe zij een of ander raar "magic" spel spelen.
Gisteravond had ik afgesproken om bij een vriend te gaan eten, was heel gezellig en de tijd waren we vergeten dus met de laatste tram pas naar huis gegaan, maar het was toch niet ver. Volgende keer is het mijn beurt om te koken, wat te maken, wat te maken?
Vandaag was een stressvolle dag op werk en inderdaad werd het overwerken bevestigd. Domino's, here we come...
Straks eventjes nageltjes doen, even wat puzzeltjes maken, filmpje kijken en slapen, want morgen wordt weer een lange dag. Na werk ga ik namelijk naar het citycenter om even bij te kletsen met mn PaddyWagon vrienden.
Zo, jullie zijn weer op de hoogte, ik neem aan dat ik niet meer elke keer hoef te vertellen dat ik jullie mis? En ik zal proberen regelmatig wat te schrijven, dan blijft de lengte van deze stukken beperkt. Hou van jullie!

  • 18 Januari 2014 - 00:05

    Lianne:

    Heey lief zusje,

    Ben je echt pas siinds maandag weg? Het lijkt al een eeuwigheid, gelukkig heb je je weg weer gevonden,

    Hou van je, tot snel <3

  • 18 Januari 2014 - 07:49

    Je Mams:

    Pffff, weinig veranderd na ruim een maand afwezigheid van jou ;) Hier trouwens ook alles nog vrij normaal..... Nick is veilig thuisgekomen na een paar dagen snowboarden en verder...... niks bijzonders....
    Tot snel maar weer ly xxx

  • 18 Januari 2014 - 11:16

    Jennie Soeteman:

    hoi lieverd

    zo te horen ben je er weer helemaal
    fijn hoor dat je al weer gewend bent
    maar die Pennys is zo ongeveer het ergste wat ik kan horen {grapje}
    ik wens je veel werkplezier en tot gauw horens

    dikke kus oma

  • 18 Januari 2014 - 18:55

    Nightmare At Home In The Nederlands:

    Halleeu,

    Ik heb wel n ideetje wat je kan maken voor je date.
    Fussili bolognese.

    Benodigdheden:
    - 400gram (runder)gehakt
    - 300 gram italliaanse groente. (prei, paprika, ui)
    - 1 pakje gezeefde tomaten.
    - italiaanse kruiden
    - 2 teentje knoflook.
    - 300gram pasta

    Bereiding:
    rul het gehakt samen met de fijngesneden teentjes knoflook. Tijdens het rullen doe je de kruiden erbij.
    Zodra dit gaar is doe je de groente erbij en daarna de gezeefte tomaten. Uw saus is klaar.
    U kookt uw pasta, gebruik een beetje zout en peper hierbij.

    Gooi dit op een bord samen, beetje kaas erover en klaar is kees.

  • 18 Januari 2014 - 23:32

    Nelly:

    Hoi Rianne,

    zo te horen ben je weer helemaal "thuis" in Dublin, fijn dat je je draai weer naadloos op kan pakken.
    Gisteren zijn ome Gerrit en ik naar de vakantiebeurs in Utrecht geweest, ook gelijk maar wat folders van Ierland en Dublin meegenomen, je weet nooit of we de kriebels krijgen :-)
    Leuk dat je vorige week op het feest was, en we horen het wel als je deze kant weer opkomt. Met jullie verjaardagen toch in ieder geval weer?

    Liefs, have fun,
    ome Gerrit en tante Nelly.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Rianne

Ik ben Rianne en ga voor precies 3 maanden naar Dublin. Om jullie een beetje op de hoogte te houden ga ik dus deze blog bijhouden. Ik hoop dat ik mijn ervaringen met jullie kan delen en voel je vooral niet te verlegen om af en toe even te commenten of mij op de hoogte te houden van wat er in Nederland gebeurt!

Actief sinds 26 April 2013
Verslag gelezen: 556
Totaal aantal bezoekers 35478

Voorgaande reizen:

17 September 2013 - 31 December 2014

Avontuur 2 in Dublin

26 April 2013 - 29 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: