Herinneringen en afscheid - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Rianne Roo - WaarBenJij.nu Herinneringen en afscheid - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Rianne Roo - WaarBenJij.nu

Herinneringen en afscheid

Door: Rianne in Dublin

Blijf op de hoogte en volg Rianne

06 December 2013 | Ierland, Dublin

En toen was de laatste dag van mijn tijd hier in Ierland voorlopig aangebroken. Het is zo raar, ik heb zo veel vrienden gemaakt hier en die ga ik nu achterlaten. Vanavond gaan we nog gezellig uit, dit keer is de goodbye party voor mij, en dan morgenochten vroeg de taxi in. De afgelopen dagen heb ik me best wel vermaakt. Nadat ik afgelopen zondag verhuist was, moest ik even wennen aan het huis, maar het is echt prachtig hier. Er is een hele mooie keuken en mijn slaapkaer heeft een prachtige grote kast. Het is goed te doen hier om naar werk te komen. 's Morgens nam ik gewoon de bus en dan 's avonds liep ik terug. T was maar 3 kwartier.

De eerste avond heb ik lekker een pizza in de over gegooid, die had ik toch nog en dat was lekker makkelijk. De volgende dag moest ik aan het werk, ik had geen idee wat is moest eten die avond dus eventjes snel bij het buurt supermarktje gestopt en meteen voor de rest van de week eten gehaald.

Ik ben terecht gekomen in een huis met een Chinese vrouw Xi, en een Nederlands meisje, Stefanie. Omdat we geen internet hadden hebben Stefanie en ik veel bij elkaar op de kamer gezeten, veel gekletst en dat was eigenlijk wel eens een keertje goed. Ik heb geleerd: Het is niet het einde van de wereld als je geen internet hebt.

Gisteren ochtend werd ik wakker en toen hadden we geen elektriciteit, dus dan ook geen verwarming. Ik ben toen maar lekker in mijn bedje blijven liggen, want ik was lekker vrij. Toen kwam er een monteur voor het internet, en met geluk sprong de elektriciteit in ene keer weer aan. Uiteindelijk was het internet gemaakt, mijn huisgenoten super blij. In de middag ben ik samen met Stefanie, die ook vrij was gisteren, naar de bioscoop gegaan, gezellig naar The Hunger Games Catching Fire. Ongelooflijk mooie film. Ik wil 'm nu alweer zien. Die gaat zeker op DVD gekocht worden! Daarna nog even bij de Penneys een ruchtzakje gekocht en toen was het klaar. Even bij de starbucks gestopt voor een hot chocolate om buiten mee te wachten op de bus, we moesten natuurlijk iets hebben om warm te blijven en toen 3 kwartier staan wachten op de bus. Thuis even lekker (weer) een pizza in de over gestopt en daarna ben ik niet meer gestopt met internetten tot een uur of 12.

Op het moment zit ik lekker in bed dit te typen, ik heb namelijk geen bureau, ik ga zo lekker een ontbijtje maken, daarna mijn koffers klaar zetten, wegen, uitpakken, opnieuw inpakken, klaarzetten, wegen, uitpakken, opnieuw inpakken en dan de moed opgeven en hopen dat het morgen allemaal goed komt, en dan lekker naar werk. Even uitnodigingen versturen voor mijn feestje vanavond op werk, nog even de managers bedanken en zorgen dat ze me niet snel vergeten. En dan nog even lekker naar het shoppingcentre in. Gewoon om afscheid te nemen van penneys, nee ik mag niets meer kopen van mezelf. Daarna weer lekker terug naar werk om daar te verzamelen en dan naar de pub.

Als ik zo terug kijk heb ik enorm veel mooie herinneringen hier, ik ben nog niet klaar met Ierland, dus ik denk dat jullie ergens begin volgend jaar weer afscheid van me mogen nemen. Ik ben in ieder geval blij dat ik weer even lekker naar huis kom, tijd om te ontspannen en feesten. Sinterklaas, kerst, oud-en-nieuw, ik ben er bij!

Voorlopig voor de laatste keer kusjes en hele dikke knuffels uit Dublin!

  • 06 December 2013 - 12:41

    Je Mams,:

    Vraag 1: kan ik nog een bestelling plaatsen voor penneys? En vraag 2: zullen we morgenavond pizza eten? Lekker snel klaar :D Fijne dag en gedraag je vanavond, je wilt toch niet met een kater in het vliegtuuig zitten? Thuis zit er al een kater op je te wachten en één is genoeg :D Love you , zie je morgen xxx

  • 06 December 2013 - 12:48

    Kerstin:

    wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt maar vind het ook wel fijn voor je familie en vrienden hier in nederland dat je weer terug komt, ook al is het maar voor even :( veel plezier vanavond en goede reis morgen loveyou xxx

  • 07 December 2013 - 09:49

    Jennie Soeteman:

    hoop dat je het nog kan lezen
    goede reis en tot gauw

    liefs en dikke kus oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Rianne

Ik ben Rianne en ga voor precies 3 maanden naar Dublin. Om jullie een beetje op de hoogte te houden ga ik dus deze blog bijhouden. Ik hoop dat ik mijn ervaringen met jullie kan delen en voel je vooral niet te verlegen om af en toe even te commenten of mij op de hoogte te houden van wat er in Nederland gebeurt!

Actief sinds 26 April 2013
Verslag gelezen: 620
Totaal aantal bezoekers 35479

Voorgaande reizen:

17 September 2013 - 31 December 2014

Avontuur 2 in Dublin

26 April 2013 - 29 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: