Familie diertjes en feest - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Rianne Roo - WaarBenJij.nu Familie diertjes en feest - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Rianne Roo - WaarBenJij.nu

Familie diertjes en feest

Door: rianne in dublin

Blijf op de hoogte en volg Rianne

05 Juni 2013 | Ierland, Dublin

Pfffff, wat een week, wat een week. Het gaat allemaal zo snel, alles is leuk en dan is daar het besef dat je al meer dan 5 weken onderweg bent, en dat er nog maar 8 te gaan zijn. Ik mis de familie thuis heel erg, baalde toch wel een beetje dat ik er niet bij was met Fast & Furious, hoewel ik hem wel al gezien heb. Gelukkig heb ik hier mensen om me heen die altijd wel iets gezelligs willen doen om ook hier een super tijd te maken, dus ik vermaak me enorm! Op dit moment zit ik in een internet cafe, en ga ik jullie nu AAAAALLLESS vertellen over mijn afgelopen week en hoe bijzonder deze eigenlijk was. Ik was eigenlijk van plan om afgelopen donderdag iets te schrijven, maar eigenlijk was ik druk met slapen, bijkomen van de 8 diensten op rij. Ik was van plan om donderdag met Stephen naar de dierentuin te gaan, maar helaas moest hij werken, dat was een beetje pech, maar toen hadden we geluk en was hij vrijdag vrij :D Wij hebben diertjes gezien. Heeeeeel veel, en ze waren echt niet allemaal even mooi. Foto's volgen hier en op facebook ook :D. Helaas was de dierentuin niet super groot en was je er na 2 uur wel doorheen.
Ik was heel hard aan het denken over een middag programma, moeilijk als je zoveel keuze hebt, maar mijn middag was al helemaal geregeld.
Stephen kent veel mensen en er was een soort van festival/evenement in PhoenixPark, het grootste park van de wereld met muren eromheen (zonder muren de een na grootste). En hij kende iemand die dan weer kaartjes had geregeld voor ons, dus we mochten gratis naar binnen. Op het festival heb ik een crepe geproefd, klinkt heeeeeel fancy, maar het is letterlijk een pannenkoek, lekker met aardbeien jam en aardbeien, HEEEERLIJK... 's Avonds zijn we gezellig in een pub gaan eten, daarna had ik tony beloofd om een afscheidsdrankje te doen, schijnbaar in een rock cafe, erg lastig verhaal, komt nog wel ;) . De volgende dag was ik vrij zenuwachtig, familie kwam op bezoek, dus ik heb de bus naar het vliegveld genomen om 9 uur. Spanning bleef stijgen, ze kwamen om 10.20 aan, maar met ryanair is dat nooit 10.20.... Toen ze aan kwamen heb ik oma een kadootje gegeven, nog voor haar verjaardag, en daarna heb ik de ladies op koffie getrakteerd. Om 12 uur hebben we de shuttle (tourbus) naar het hostel genomen, het was nog iets te vroeg, ik heb ze ingecheckt, maar ze mochten nog niet naar hun kamer dus zijn we naar de subway gelopen (Ik heb er lang tegen gevochten, maar de subway heeft nu ook MIJ in zijn macht...) en hebben we een lekker broodje gegeten. Daarna zijn we gaan lopen, met mij als amateuristische tourguide hebben ze hopelijk aardig wat gezien, geleerd en vooral veel plezier gehad. Ik heb ze kerken, winkels en gebouwen laten zijn. En daarna moeten we natuurlijk eten, want van veel zien en veel lopen krijg je honger. Dus we zijn naar de pub geweest waar ik gewerkt heb, erg gezellig weer. Daarna naar een iets onbekendere pub geweest, en respect voor Tante Nelly, ze heeft zelfs een glas Guinness geproefd. Ik zou me eigenlijk moeten schamen, want ik heb het nog steeds niet geproefd. Om de avond af te sluiten zijn we naar een pub gegaan met live muziek, iers uiteraard. De muziek stond wel hard, maar daar raak je aan gewend als je er vaak komt, en tja, als ze je bestelling kennen als je binnen komt, dan weet je dat je daar vaak komt....
Op zondag hebben we lekker ontbeten in het hostel zelf, en zijn daarna verder gaan lopen, Christ Church Cathedral heb ik gezien en daarna hebben we lekker in stephen's green gelopen. Toen als laatste zijn we nog naar een pub gegeten, we hebben het lekker omgedraaid, s middags warm eten en s avonds as het voor mij brood, en ik denk voor hen ook.... En toen was het weer op het vliegveld en hebben we afscheid genomen. Ik had stiekem een kadootje voor ze gekocht, een aansteker met schaapjes voor Tante Coby, en sleutelhangers voor Tante Nelly oma. Volgens mij waardeerden ze het wel. En toen begon het normale leven weer. De volgende ochtend vroeg mijn bed uit voor een vroege diens in het hostel. het was er maar 1 gelukkig en daarna drie laten, waarvan ik dalijk de tweede ga draaien. Ik zeg voor nu doei doei, maar ik denk dat ik morgen of overmorgen een nieuwe update doe, want de foto's moeten ook nog. Kusjes

  • 05 Juni 2013 - 15:09

    Je Mams:

    Yeah, jeeeeeeeeej, JIPPIE JIPPIE WHOEHEEEEEEEEE!!!!
    Er is een subway, er is een subway :D

    Maar niet alleen daarom wil ik dat de dagen voorbijvliegen... Ik zet de tijd dinsdagmiddag stil, tot die tijd kan het me niet snel genoeg gaan.
    Oke, toch wel heerlijk dat je je zo vermaakt!

    Geniet nog even van 5 daagjes normaal leven, voor je het weet sta ik voor je neus !!!

    xxx

  • 05 Juni 2013 - 22:49

    Nelly:

    Hoi Rianne,

    het was grandioos, nog hartstikke bedankt dat je ons zoveel hebt laten zien en details heb verteld, die we anders nooit hadden geweten! ik vertel steeds aan iedereen dat Dublin een hartstikke leuke stad is, een echte aanrader, dus pas maar op, het kan nog druk worden.
    Je redt het daar wel hoor, het lijkt wel of je er al 5 maanden woont i.p.v. 5 weken, wat heb jij je wel al goed gevonden en veel mensen leren kennen.

    liefs, en ga verder met genieten,
    tante Nelly.

  • 06 Juni 2013 - 08:28

    Jennie Soeteman:

    hoi lieverd ja het was geweldig en mijn ierse cadeautje staat boven mijn hoofd op bed
    heel gezellig
    dank je voor het geweldige weekend
    en geniet nog maar lekker door
    volgende week fijn met je moeder
    het was echt stikleuk
    ik hoop dat ik ook jouw foto's kan bekijken
    dikke kus oma

  • 13 Juni 2013 - 10:51

    Loes Dijkstra:

    Hoi Rianne,

    Heb heel het verhaal van jouw oma gehoord. Was erg gezellig hé. Nu is je moeder er lekker en kunnen jullie weer even fijn bijkletsen. Fijne dagen saampjes en genieten hé


    Groet Loes en Giel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Mijn eerste reis

Hh

Recente Reisverslagen:

25 Juli 2013

Dit is almost the end... :(

18 Juli 2013

En we gaan nog niet naar huis... nog lange niet...

08 Juli 2013

Zon!!!!!

03 Juli 2013

vervolg

01 Juli 2013

angst... Maar opgelucht
Rianne

Ik ben Rianne en ga voor precies 3 maanden naar Dublin. Om jullie een beetje op de hoogte te houden ga ik dus deze blog bijhouden. Ik hoop dat ik mijn ervaringen met jullie kan delen en voel je vooral niet te verlegen om af en toe even te commenten of mij op de hoogte te houden van wat er in Nederland gebeurt!

Actief sinds 26 April 2013
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 35502

Voorgaande reizen:

17 September 2013 - 31 December 2014

Avontuur 2 in Dublin

26 April 2013 - 29 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: