Dank en Herinneringen - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Rianne Roo - WaarBenJij.nu Dank en Herinneringen - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Rianne Roo - WaarBenJij.nu

Dank en Herinneringen

Door: Rianne in Dublin

Blijf op de hoogte en volg Rianne

23 September 2013 | Ierland, Dublin

Hey allemaal,
Hier weer een kleine update uit dublin. Vandaag ben ik hier een week en een dag, en ik moet zeggen, het is niet makkelijk, ik moet nog steeds wennen aan het feit dat ik niet in mijn vertrouwde omgeving ben... Ik raak wel steeds beter gewend aan mijn huisgenoten, maar t huis is nog steeds waar ik af en toe over val. Vandaag is de boiler vppr de verwarming weggehaald, morgen krijgen we eindelijk een nieuw huis. Nu heb ik niet te klagen over de verwarming ofzo, want in de woonkamer hebben we wel lekker een openhaard. Op werk is het heel gezellig. Ik heb het hele weekend gewerkt. Lunch werd betaald, dus op zaterdag en zondag lekker van de domino's gegeten. Zaterdag ben ik na t werk meteen naar de stad gegaan, daar heb ik de paddywagomers weer gezien, helaas niet allemaal, maar wel degene die ik hoopte. Ik dacht dat ik al om half 12 weer naar huis zou moeten gaan, maar gelukkig bood elisa haar bank aan mij aan. We zijn eerst naar vrienden van Tom gegaan, erg gezellig en daarna naar een club, lekker dansen, erg gezellig allemaal.
Kwa eten zorg ik best goed voor mezelf vind ik, elke dag maak ik brood of broodjes voor mezelf klaar en ik heb al een aantal keer voor mezelf gekookt en elke dag op werk hebben we gratis fruit. Mijn nutella potje raakt al aardig leeg, dus snel een nieuwe halen, of pindakaas ofzo.
Van collega's had ik gehoord dat er een één-kamer-flatje te huur was bij hun in de flat, dus vandaag dacht ik, ik ga het erop wagen, maar helaas had de huisbaas net iemand anders gevonden. Ik heb met hem afgesproken dat hij me belt zodra er weer iets vrij komt. Nu heb ik gewoon maar besloten om mijn kamer gezellig te maken. Afgelopen vrijdag vond ik het tijd om maar eens mn eerste was te doen, met eerste was bedoel ik de allereerste was die ik helemaal voor mezelf heb gedaan. Wassen en ophangen, en ik was helemaal trots op mezelf. Met die energie ben ik ook aan de slag gegaan op mijn kamer. Wat heb je nodig om een boekenkast, een bed en twee bureaus te verplaatsen in een kamer van 2 bij 2...? Duh... Meer ruimte ben ik nu achter.. Oohja, en een aantal sjouwers zou ook helpen, maar ik heb t helemaal zelf gedaan ^.^ Nog meer trots op mezelf... Na heel veel keren mezelf voorgenomen te hebben om een rol plakband te kopen, heb ik vandaag mijn kaarten op te hangen. Met kauwgom, maar hey? Wie heeft niet geimproviseerd de eerste keer in een eigen huisje, of kamer in mijn geval? Ook leuk als je dingen in je kamer omgooit, je vind altijd dingen waarvan je niet wist dat je het had... In mijn geval, posters. 2 van de joker, 1 van een vrouw die voorover gebogen stond en 1 van ACDC. Jullie morgen raden welke poster ik zelf heb gehouden...
De rest heb ik mijn huisgenoten blij mee gemaakt. Robin, als je wilt neem ik m mee terug voor je.
Inmiddels is mn boekje al een aantal keer doorgelezen door ondergetekende en mijn eerste entry is ook daar al in geschreven, voor degene die nieuwsgierig zijn, naar mn werk en alles, jullie mogen het van mij lezen wanneer ik terug ben in NL. Heeeeeeeel veel dank voor al t liefs dat jullie geschreven hebben :D
Ik heb inmiddels al mn kleinigheidjes een plaatsje gegeven. Kerstin, jullie boeddha staat boven mijn hoofd, die staat op mijn bureau naast mn bed...
Dordtse schapenkopjes, jullie kaart hangt natuurlijk aan de muur boven mijn bed, het zeepje staat op mn bureau, en t hangertje? Tja, die hangt aan mn kledingrekje. Hannie, de klompjes hangen natuurlijk aan mijn sleutels van mn huisje en mn kamer. Vandaag hebben we eindelijk voor het eerst koffie gezet. Ik kan het erg goed met Lukasz vinden, een huisgenoot, en toen ik hem vertelde dat ik filter koffie had, zei hij dat we ook een koffie apparaat hadden, we hebben daaaagen gezocht naar filters, en na werk is hij boodschappen gedaan en jaaaaa, hij had filters en koffie bij zich, dus Samantha, ook jouw koffie gaat gedronken worden. Oma en oma, aan jullie denk ik natuurlijk vaak, snel weer bellen? Suus, mijn haarkleur is nog steeds fantastisch... krijg er nog steeds complimentjes over. Mams, je stroopwafels zijn heerlijk, ik mag er eentje per dag van mezelf, alleen zo houd ik mezelf gedisciplineerd... Lieve broertjes, jullie zitten in mn hart, als altijd. Zusje, ik mis jou het aller aller meeste, als ik me eenzaam voel is er maar 1 die ik wil spreken. Ik draag onze geboortesteen constant, zonder ga ik niet slapen en zonder ga ik de deur niet uit. Sorry voor degene die ik niet genoemd heb. Ik mis iedereen in NL, maar dit is voorlopig thuis. Vorige week had ik het zwaar, maar ik ben erop gekomen dat de kijk op gebeurtenissen je herinneringen bepalen, en naar dat motto zit ik nu hier in Dublin, want ik wil mooie herinneringen.

I love you all guys, en tot schrijfs! Xxx

  • 23 September 2013 - 23:03

    Kerstin:

    Ik mis je meid maar ben wel blij dat je een beetje kunt wennen daar ik hoop je snel weer in me armen te mogen sluiten lieve schat pas goed op jezelf lieverd hou van je dikke kus van mij

  • 24 September 2013 - 09:01

    Je Mams:

    KAUWGOM op je kamer? Laat je moeder het niet horen ;)
    We blijven elkaar natuurlijk regelmatig spreken, maar ik vind het heerlijk om hier alles te lezen.

    Tot gauw xxx

  • 24 September 2013 - 18:57

    Ben:

    Hey zus,
    Helaas heb ik niet eerder de tijd gehad om hier even voor te gaan zitten, maar kan je geen baantje gaan zoeken als reis verslag geefster in een leuk tijdschrift?
    Dan zien we je ook nog eens thuis, en heb je een andere leuke hobby, want het schrijven gaat je goed af!
    Ik koester ook jou (pff moeilijk om dit uit te spreken voor me) in mijn hart!
    Stom genoeg denk ik vaak aan je, en niet alleen als ik Call Of Duty, of GTA 5 speel (ja we hebben hem thuis, dus met kerst mag je spelen)

    Geniet ervan en als je interesses keren, en je terug wilt naar NL is je bed zo weer opgemaakt!
    xx

  • 24 September 2013 - 21:34

    Nelly:

    Hoi Rianne,

    het is even wennen, maar het zal je vast lukken. Als ik eraan denk hoe je in Dublin rondliep en ons van alles vertelde, is dit echt wel jouw stad, en je had contacten genoeg en maakt ook snel contact, dus daar heb ik alle vertrouwen in. Fijn dat het werk in ieder geval leuk en gezellig is met de collega's.
    Geniet, veel plezier bij Pennies, en ga nu eindelijk ook eens Guiness leren drinken, dan ben je echt geïntegreerd :-)

    liefs,
    tante Nelly.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Rianne

Ik ben Rianne en ga voor precies 3 maanden naar Dublin. Om jullie een beetje op de hoogte te houden ga ik dus deze blog bijhouden. Ik hoop dat ik mijn ervaringen met jullie kan delen en voel je vooral niet te verlegen om af en toe even te commenten of mij op de hoogte te houden van wat er in Nederland gebeurt!

Actief sinds 26 April 2013
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 35506

Voorgaande reizen:

17 September 2013 - 31 December 2014

Avontuur 2 in Dublin

26 April 2013 - 29 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: