Grooooooooote Update - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Rianne Roo - WaarBenJij.nu Grooooooooote Update - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Rianne Roo - WaarBenJij.nu

Grooooooooote Update

Door: Rianne in Dublin

Blijf op de hoogte en volg Rianne

29 September 2013 | Ierland, Dublin

Hoi hoi allemaal,

Zijn jullie me daar al vergeten? Hier gaat alles goed. Ik schrijf vandaag omdat ik waarschijnlijk de rest van de week niet kan schrijven. Het gaat zwaar worden... Voor degene die het nog niet wisten, het project waar ik opgezet ben is een aantal weken te laat begonnen. De opdrachtgever had zich schijnbaar niet gerealiseerd dat er nog n project lag. Daarnaast is het een beetje een rommeltje kwa Nederlandse testers. Toen ik begon met dit project werkte ik met Khalid, maar een week na de start kreeg hij te horen dat hij zijn eigen project krijgt. Toen kreeg ik Jamie als mede collega, die ik mocht gaan vertellen welke fouten al waren geregistreerd. Het lastige aan hem is, is dat hij half Nederlands, half Iers is, en daarnaast ook nog eens vloeiend Japans spreekt... Hij wordt dus voornamelijk op projecten gezet waarvan de spellen eerst naar het Engels vertaald zijn, vanuit het Japans... Hierdoor is zijn kennis van Nederlandse grammatica en spellingsregels niet zo groot, en stelt hij me de raarste vragen, wat aan de andere kant toch best wel grappig is. Het is erg gezellig met hem werken, volgende probleem is dat hij nodig is op het project waar hij vandaan gejat is, dus morgen ochtend komt er een nieuwe tester... Die helemaal ingewerkt moet worden, van 0 begint dus... Zoals jullie meegekregen hebben, heb ik vorig weekend gewerkt, en ook dit weekend was het weer feest, maar voor de portemonnee gaat het nog leuker worden.... Want hoogstwaarschijnlijk werk ik komende week dagen van half 10 tot 10('s avonds, ja)... Ja, als ik het niet volhoudt zal ik dat aangeven bij de leider van het team. Daar is het nodige ook in geschoven. Onze eerdere teamlead is namelijk vrijdag voor de laatste keer bezig geweest met ons project, want hij is lekker met vakantie. Lekker voor hem, en lekker voor mij, ik mocht hem namelijk niet zo. Nu hebben we Michal als leider. Ik kan het met hem namelijk wel goed vinden. Hij brengt plezier in het team. Niet dat ik met de vorige teamlead niet met plezier naar werk ging, maar die was heel streng en afstandelijk.
Een leuk voordeel aan overtime in het weekend is dat we lunchen met domino's. Erg lekker, natuurlijk. Doordeweeks zou dat ook het geval zijn, voor avondeten, maar om nou 5 dagen achtereen en in het weekend domino's te eten, gaat mij een beetje ver... Gelukkig gaat het gerucht dat ze nu bij eat-in gaan bestellen, die hebben van alles! Van noedels tot kip en boontjes. Dus dan is het helemaal mooi mee genomen.
Afgelopen week heb ik boodschappen gedaan bij de Lidl. Heel even was ik weer thuis. Deed me denken aan boodschapjes doen met mams in Duitsland. Nu was ik er ook nog eens met een Duitser dus het was net echt. Die dag waren er twee handy-mannen bij ons in huis, want onze verwarming was al een hele tijd stuk. 2 dagen ervoor hadden ze de boiler weggehaald, dus nu werkten ze door tot het af was. Helaas moesten ze regelmatig op mijn kamer zijn, gezien daar de trap naar de vliering is. Nu hebben we 24/7 heet water, eerder moesten we wachten tor de boiler weer volgelopen was, mij hoor je dus niet klagen. Maar om terug te komen bij mijn verhaal...
Die avond heb ik maar brood gegeten, ik had lekker kaas ui broodjes mee genomen en dat was heerlijk. De volgende dag wilde ik pasta maken voor meerdere dagen, dus ik naar de supermarkt om de tomatenpuree te halen kom ik thuis, ja hooooooor.... domme ik, ik had het gehakt in de vriezer laten liggen, dan maar brood en een lekker groot stuk komkommer erbij... ook goed voor de vitamientjes... Uiteindelijk heb ik vrijdag pas mijn pasta gemaakt. Ik had die middag ook al geluncht in de kantine van het bedrijf, en slim dat ik ben, had ik lekker een bewaarbakje meegenomen, want ik krijg het bord niet leeg. Dat heb ik gisteren lekker weggegeten. Even lekker opfrissen na werk, omkleden, eten, en daarna ben ik weer naar t city centre gegaan, want helaas vliegt Elisa dinsdag weer terug naar Rome. We hebben gisteravond dus een lekker een klein feestje gehad.
Ik had al ja gezegd op dat ik vandaag zou komen werken, helaas. Had ik dat maar niet gedaan, want... (een aantal van jullie kent het verhaal....) Ik was lui en ging met de tram. Wanneer je met de tram gaat, of de lange route loopt (waarbij je het 2m hoge hek ontloopt) moet je door een hek, die meestal gewoon open is wanneer ik daar kom, maar raad eens, vandaag was ie op slot. Het is automatisch, met een code. Laat ik die code nou niet weten, en de jongen die een meter voor me liep nou ook niet... De optie was er om om te lopen, wat betekende te laat komen... Dat wilde ik niet, dus ben ik maar over het hek gaan klimmen (flexibel als ik ben inmiddels, dacht ik...). Helaas zaten er kleine puntjes aan het hek. Van binnen in heb ik met een knopje het hek open gemaakt voor de jongen, die zich toen voorstelde als Robin, tja, die naam hebben ze dus echt overal, hij is namelijk Zweeds. Niets in de gate, liepen we gezellig kletsend naar het bedrijf en naar binnen. Toen ik de trap opliep vertelde Robin me dat ik een scheur in mijn broek had, awkward!!! Precies op mijn achterste 10-12cm, niet te missen, arghhhhh! Kan alleen mij overkomen. Geen lang shirt aan, geen extra broek bij me, geen sjaal om omheen te knopen, en de teamlead Michal kwam niet meer bij, en met niet meer, bedoel ik de hele dag niet, elke keer als ie me zag schoot hij in de lach. Gelukkig heb ik een schoudertas die prachtig over mijn kont viel. Michal was wel zo lief om me betaald verlof te geven voor een halfuurtje. Hierdoor heb ik een uur lang heeeeeerlijk kunnen shoppen. Waar gaan we dan heen? Duhhhhhh, de Penney's, me Haaaaappy. Downside: slecht voor de portemonnee, gelukkig is ie niet om de hoek.
Nu gaan mensen zich afvragen, wat heb je gekocht dan, nou, hier komt het:
Een broek(logisch, daar ging ik voor), een vest, een paar schoenen, een shirt, een legging en een set fleece dekentje en een kussen(met zebra print en roze randje, wieeeeeeuw, ik verliefd). Ik heb namelijk maar een heel, heel dun kussentje op mn bed. Voorlopig heb ik de Penney's als verboden terrein verklaard, want hoewel het echt niet veel gekost heeft, ik heb me vandaag heeeeeeel goed in kunnen houden, ik heb de jurkjes namelijk laten hangen, net als de rokjes, en ook heb ik de pumps laten staan, de schoenen zijn namelijk platte die wel kunnen onder een rokje, dat kan namelijk niet met gympies vind ik persoonlijk, wil ik niet mn loon daar opmaken.
Ik denk dat jullie wel moe zijn van het lezen, dus zal ik lekker stoppen.
Even nog een klein dingetje, als ik niet reageer op berichtjes, smsjes, whatsappjes, mailtjes of wat dan ook, dan is dat niet omdat ik wil negeren, maa meer dat ik het ontzettend druk heb, want ik ben namelijk nog zoekende naar hoe ik mijn eigen kamerhouden {afgeleid van huishouden, leuk bedacht he...} regel.

Ik heb het hier enorm naar mijn zin, maar dat betekent niet dat ik niet aan jullie denk. Mams, Lianne, ik geloof dat jullie woensdag iets kunnen verwachten, kunnen jullie me laten weten wat jullie vinden. En een hele dikke dikke knuffel aan Shadow, Dikkie, Nala en Orange. Kusjes

  • 30 September 2013 - 08:28

    Je Mams:

    Jammer dat je me niet vraagt om even mee te gaan naar penneys..... :D Komt misschien wel weer! Genoeg te beleven daar en volgens mij red je je prima. Love you xxx

  • 30 September 2013 - 09:10

    Nelly:

    Hoi Rianne,

    je doet er ook alles voor om maar weer naar de Penneys te kunnen he! Goed dat je zoveel moet werken, anders koop je je helemaal arm daar p-)
    Fijn dat je het naar je zin hebt, veel suc6 maar vooral: veel plezier of in jouw woorden: have fun!

    liefs,
    ome Gerrit en tante Nelly.

  • 01 Oktober 2013 - 09:46

    Jennie Soeteman:

    wat een fantastisch verhaal weer
    fijn dat je het zo leuk hebt
    en van dat hek hebt je vast wel geleerd he voorzichtig hoor
    ik wil je wel heel terug zien
    en van die Pennys word ik alleen maar jaloers maar je smaak is goed dus het zal wel weer stikleuk zijn
    veel plezier en werkse

    liefs en dikke kus van oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Rianne

Ik ben Rianne en ga voor precies 3 maanden naar Dublin. Om jullie een beetje op de hoogte te houden ga ik dus deze blog bijhouden. Ik hoop dat ik mijn ervaringen met jullie kan delen en voel je vooral niet te verlegen om af en toe even te commenten of mij op de hoogte te houden van wat er in Nederland gebeurt!

Actief sinds 26 April 2013
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 35499

Voorgaande reizen:

17 September 2013 - 31 December 2014

Avontuur 2 in Dublin

26 April 2013 - 29 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: