Werk, films en huishouden - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Rianne Roo - WaarBenJij.nu Werk, films en huishouden - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Rianne Roo - WaarBenJij.nu

Werk, films en huishouden

Door: Rianne in Dublin

Blijf op de hoogte en volg Rianne

14 Oktober 2013 | Ierland, Dublin

Lieve allemaal,

Het is een tijdje terug dat ik geschreven heb. Het is aardig druk geweest met werk zoals jullie hebben kunnen lezen in mijn vorige blog. Ik heb naast werk ook niet stil gezeten. Ik heb gekookt, ik heb films gekeken, ik heb mijn was gedaan, ik ben dus gewoon lekker door gegaan met leven.
Ook heb ik een jongen ontmoet met wie ik dezelfde eng dezelfde film smaak heb. Ik moet jullie wel vertellen dat ik eerlijk gezegd geen idee heb waar al mijn dagen gebleven zijn. Ik heb veel gewerkt en ook veel overtime gedaan, dit natuurlijk omdat het veel geld oplevert, maar ook omdat ik het enormm naar me zin heb op werk. Ik begin erg gehecht te raken aan mijn collega’s en kan het ook erg goed met ze vinden. Op werk gebeurd er weinig. Ik had voor een tijdje een nieuwe collega, Aime, hij woont al 15 jaar in Ierland, dus zijn Nederlands was niet altijd even best. Hij is rond de 45 en had nog nooit een spelcomputer aangeraakt. Dit zorgde ervoor dat ik weinig had aan hem, gezien hij maar een weekje op mijn project gezet, het is verder een hele aardige man, maar ik had gewoon weinig aan hem. Ik heb hem wel de software uitgelegd die hij nodig had, zodat hij er wat aan zou hebben voor een eventueel volgend project. Daar waren de teamleads natuurlijk heel blij mee.
Vorig weekend was het laatste weekend dat er 2 mensen per taal op dat project zaten, maar dat weekend kon mijn collega niet werken, dus heb ik ook dat weekend nog alleen gewerkt. Erg druk was het, vaak nieuwe versies van het spel en ook nog een probeerversie. Afgelopen week was de belangrijkste week, laten we zeggen, de puntjes op de I, op dat moment was er nog maar 1 persoon per taal, voor nederlands was ik dat natuurlijk, gezien ik de meest ervaren was op dit project. Eigenlijk was het een heel saai weekje op werk, maar ik heb genoeg leuke collega’s om het leuk te maken, en ook mocht ik even snel een ander project uit de brand helpen, dus over werk was er niets te klagen.
Helaas is er op dit moment weinig werk en zit ik thuis. Ik zou of vandaag of morgen een telefoontje krijgen, en aangezien ik vandaag niets heb gehoord, zal het wel morgen zijn. Ik hoop dat ze snel een project voor me hebben, want na zoveel gewerkt te hebben is thuis zitten helemaal niets voor mij. Sinds ik hier gekomen ben, heb ik aan 1 stuk doorgewerkt tot afgelopen vrijdag, zonder een dag vrij. Natuurlijk heel goed voor de portemonee, maar ik moet zeggen, het werd wel tijd voor een dagje vrij. Mijn eerste vrije dag, afgelopen zaterdag, heb ik uitermate goed besteed... Sommigen van jullie weten al wat ik heb gedaan dankzij facebook, maar voor degene die het niet weten:
Ik had naar een aantal collega’s/vrienden een uitnodiging gestuurd voor een halve dag gevuld met elven, hobbits, orcs, wizards, snacks, drinken/drank en pizza’s. Een Lord of the Rings marathon, en dat doen we natuurlijk goed, de extended versions. 12 uur lang, en we hebben het volgehouden hoor :D
Gisteren heb ik weinig gedaan. Lekker uitgeslapen... Na al die dagen werken, vond ik dat ik dat wel verdiend had. Uiteindelijk was ik om half 1 in de middag mijn bed uit. Daarna lekker ontbeten met toast, want ja, ik heb de broodrooster uit de kast getrokken, en toen maar lekker huisvrouwtje gespeeld, vaatwasser aan, kamer opgeruimd, was gevouwen en lekker niets, rust.
Ook iets leuks, mijn Mams heeft uitgevonden hoe skype werkt, dus gisteravond was het hoogtepunt van mijn dag. Erg gezellig met Mams gekletst, wat me een heerlijk gevoel geeft.
Vandaag, al had ik mezelf het verboden, toch wezen shoppen. Ik heb aardig wat geld uitgegeven, en zoals de meeste van mij verwachten bij de Penneys, maar dat niet alleen, alhoewel het toch wel een sweater, een paar hemdjes, make up en een leuk dingetje om mijn kamer op te vrolijken. Ik heb mijzelf ook getrakteerd op een Laptop. Het is toch wat makkelijker om mijn blog te schrijven, en mijn tablet begint een beetje dement te raken, en aangezien ik veel gewerkt heb, vond ik uiteindelijk dat ik het wel een klein beetje verdien had. Op dit moment ben ik hem lekker aan het uit proberen, en ondertussen staat Harry potter op en ben ik die lekker aan het kijken met een paar vrienden.
Om eerlijk te zijn heb ik helemaal niets te klagen over mijn leven, en met werk? Ach, dat zullen we wel zien, want mijn teamlead en project manager hebben hun tevredenheid over mijn werk uitgesproken.
Lieve allemaal, ik heb niet echt de tijd om jullie te missen, maar ik denk wel aan jullie. Hopelijk zien we elkaar snel en anders? Ik ben bereikbaar op mijn Ierse nummer, op facebook, op hotmail, en natuurlijk onderaan deze blog.

Heel veel liefs uit het mooie Dublin!

  • 15 Oktober 2013 - 09:27

    The (big, Lame) Brother:

    Goedemorgen,

    Weer een leuk stukje zusje!
    Ik moet je ff een appje sturen, met een aantal vragen en opmerkingen, dus houdt uw telefoon vandaag in de gaten alstublieft!

    Groetjes, en tot snel!
    xx Ben

  • 15 Oktober 2013 - 21:37

    Nelly:

    Hey Rianne,

    fijn te lezen dat het goed met je gaat, en dat je ondanks alle drukte de Penneys niet vergeet.
    The Lord of the Rings is een goede keus, en ik denk dat sommige stukken van Ierland wel iets weg hebben van de natuur in Nieuw Zeeland zoals ik met het voorstel.
    Hopelijk komt er snel een nieuw project op je pad, en dan een waarbij je wat meer tijd voor jezelf krijgt.

    voor nu een dikke knuffel en liefs uit het natte Dordrecht,
    ome Gerrit en tante Nelly.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Rianne

Ik ben Rianne en ga voor precies 3 maanden naar Dublin. Om jullie een beetje op de hoogte te houden ga ik dus deze blog bijhouden. Ik hoop dat ik mijn ervaringen met jullie kan delen en voel je vooral niet te verlegen om af en toe even te commenten of mij op de hoogte te houden van wat er in Nederland gebeurt!

Actief sinds 26 April 2013
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 35501

Voorgaande reizen:

17 September 2013 - 31 December 2014

Avontuur 2 in Dublin

26 April 2013 - 29 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: