Pub, diner en ... - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Rianne Roo - WaarBenJij.nu Pub, diner en ... - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Rianne Roo - WaarBenJij.nu

Pub, diner en ...

Door: Rianne in Dublin

Blijf op de hoogte en volg Rianne

21 Oktober 2013 | Ierland, Dublin

Hoi Hoi Allemaal,

Ligt het aan mij of gaan de dagen voorbij als uren. Het is alweer een week geleden dat ik mijn laatste stuk geschreven heb. Eerlijk gezegd, ook sinds dat ik in mijn boekje geschreven heb. Ik vind het heerlijk om van alles te delen met jullie, maar ookal doe ik helemaal niets, nog vliegt de tijd voorbij. Ik vind het heerlijk om te schrijven, dat is het helemaal niet, maar er zijn zoveel dingend die me hier bezig houden, dus nu heb ik gewoon eens besloten tijd te maken 
Afgelopen week had ik geen werk, Maandag en Dinsdag wist ik helemaal niets. Dinsdag, rond 5 uur kreeg ik een telefoontje van Gary, mijn projet manager, hij kon mij gelukkig vertellen dat ik zeker voor 3 dagen een project had, ik was natuurlijk super blij.
Voor 3 dagen heb ik mogen werken met hele leuke mensen, en toen Max, mijn nieuwe project manager binnen kwam, vertelde hij me dat ik nog zeker voor 2 weken werk had, ik nog blijer. Afgelopen vrijdag is Nikolai, degene met wie ik de films keek, helaas terug gevlogen naar Denemarken, voor hem is er voor nu even geen project, maar gelukkig vermaak ik me ook prima zonder hem.
Ook Kristian, degene met wie ik samenwerkte voor dit project, vliegt terug naar Denemarken, hij vertrekt morgen. Maar weggaan was voor hem een rede voor een feestje, dus afgelopen vrijdag weer gezellig naar de pub. Erg gezellig, nieuwe mensen ontmoet, wat bekendere mensen erbij en dat is natuurlijk het recept voor een leuke avond. Ik heb me enorm vermaakt. Jullie hoeven je niet druk te maken over hoe het gaat tussen mij en mijn collega’s want ik kan schijnbaar heel goed vrienden maken.
Afgelopen weekend hoefde ik niet over te werken. Wat aan de ene kant heerlijk is, want dan kan ik rusten. Aan de andere kant, ik heb serieus geen idee hoe ik mijn vrije tijd moet doorbrengen. Maar natuurlijk had ik de oplossing al snel. Ik heb gezellig films gekeken, en hoewel veel mensen het een typische meidenfilm vinden, heb ik“P.S. I love you”gekeken. Serieus, ik ga hem zeker nog een keer kijken, het is niet vreemd dat mensen door deze film geinspireerd worden om naar Ierland te gaan, wat ik regelmatig hoorde toen ik nog in het hostel werkte. Over het hostel gesproken. Ik vond het tijd worden dat ik weer eens met Taylor wat ging doen, zij werkt nog steeds voor Paddywagontours, en dus had ik ook een goede rede om weer eens naar het city centre te gaan. Halverwege de middag ben ik er heen gegaan, en heb ik me eerst zelf vermaakt met andere dingen. Daarna ben ik snel nog even de Penney’s in gedoken. “Sorry portemonnee, ik kon het niet laten” Ach, af en toe mag het. Ik ben allang blij dat ik er niet dagelijks kom, de dichtstbijzijnde is op een 20 minuten afstand. Ook dit keer had ik weer een goede rede. Ik weet het, ik hoor het jullie denken, “Jij vind altijd een excuus”Maar dit keer is het echt een goede. Namelijk...
Let op...
Hier komt ‘ie...
De winter komt er aan en daar moet ik goed op voorbereid zijn!
Nou, als dat geen goed excuus is, dan weet ik het ook niet meer. Dus ik heb sokken, een vest en een trui gekocht. Ook hier wordt het kouder. Verder vind ik dat ik me heel goed ingehouden heb. Zo niet, dan had ik ook schoenen, een extra winterjas, een tweede sjaal en een badjas gekocht, en dat heb ik niet gedaan, niets te klagen dan, toch?
Waar was ik ook al weer?
Oohja, Taylor. Dat is een meisje met wie ik de laatste maand van Paddywagon erg goed bevriend ben geraakt, dus we houden gezellig contact, ze is amerikaans en ik kan zo goed met haar lachen. Zij had enorme trek, dus zijn we gezellig uit eten gegaan.
Daarna nog iets in de pub gedronken en toen ben ik toch echt naar huis gegaan. De volgende dag heb ik lekker uitgeslapen. Wat doe je als je je niet echt heel erg lekker in orde voelt? Een lang warm bad? Lekker onder de dekens liggen en meer slapen? Nee, fout.
Afgewisseld kijk je alle twilight films, zet je koffie, ruim je de keuken op, maak je de badkamer een beetje schoon, eet je popcorn en kook je ook nog voor jezelf. Schijnbaar is dit het volwassene leven, nou ja, daar kan ik zeker wel mee leven. Ook nog even gezellig met mams geappt, zoals bijna dagelijks en mijn avond afgesloten met een uurtje skype met mijn tweelingzus, die ik eigenlijk toch wel een beetje erg mis.
Vandaag weer lekker gewerkt. Na lang overwegen hebben mijn collega’s mij toch over kunnen halen... Morgen ga ik na werk iets doen, waarvan ik niet dacht dat ik het zou doen. Ik ga met een aantal collega’s 10 á 15 naar een rockconcert van een band genaamd “Airbourne”, die ik helemaal niet ken. Ach, stiekem vind ik persoonlijk dat ik het een beetje verdiend heb.
Hiervan horen jullie het gevolg zeker nog wel. Voor nu is het weer eventjes genoeg geweest. Tot snel en tot schrijfs <3

  • 22 Oktober 2013 - 14:00

    Je Mams...:

    Hey sweet lady,

    tijd voor mij om naar Dublin te komen? Eens even bij Penneys kijken of je daar toch niet te vaak bent en koopt.....
    Enne, vergeet jij niet iets? Wij hebben ook geskypt!!! Jaja, je ouwe moedertje kan dat heus wel, zelfs als we de laptop verplaatsen :D

    love you
    xxx

  • 27 Oktober 2013 - 10:35

    Jennie Soeteman:

    hoi lieverd
    fijn jouw leuke verhalen
    hou het goed in de gaten of er iets van jou is
    hoe is het met je werk zijn dat allemaal kleine projekten?
    en hoe koud is het bij jullie
    en is er ook mist?
    morgen komt Lianne een dag naar hier gezellig he
    en ik ben begonnen een trui voor Ben te breien
    verder is er hier geen nieuws het word nu wel kouder
    maar het is ook bijna nov.
    ik ga nu stoppen met een dikke kus en liefs van je oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Rianne

Ik ben Rianne en ga voor precies 3 maanden naar Dublin. Om jullie een beetje op de hoogte te houden ga ik dus deze blog bijhouden. Ik hoop dat ik mijn ervaringen met jullie kan delen en voel je vooral niet te verlegen om af en toe even te commenten of mij op de hoogte te houden van wat er in Nederland gebeurt!

Actief sinds 26 April 2013
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 35501

Voorgaande reizen:

17 September 2013 - 31 December 2014

Avontuur 2 in Dublin

26 April 2013 - 29 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: