Halloween, Laarzen en Koekjes - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Rianne Roo - WaarBenJij.nu Halloween, Laarzen en Koekjes - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Rianne Roo - WaarBenJij.nu

Halloween, Laarzen en Koekjes

Door: Rianne in Dublin

Blijf op de hoogte en volg Rianne

27 Oktober 2013 | Ierland, Dublin

Hey hey allemaal,
Het is weer eens tijd voor een kleine update, of een grote. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe lang dit stuk wordt, dus dat zien we dan wel. Afgelopen week was een week met veel leuke dingen. Zoals ik jullie verteld heb zou ik afgelopen dinsdag naar een concert gaan. Wanneer ik mensen vertel dat ik eigenlijk stiekem best wel fan ben van Nickelback, hebben ze al gauw de neiging om van me weg te lopen, dat is toch geen muziek zeggen ze dan. Ik me geprobeerd aangepast te kleden. Een simpele spijkerbroek, een naar mijn idee Rock-achtig topje aangedaan en omdat we vanaf werk zouden gaan, een vestje erover. Natuurlijk ook mijn make up erop aangepast, knalrode lippenstift kon niet ontbreken. Vanuit werk zijn we gezellig met een aardige groep de tram ingegaan. Erg gezellig, ook een erg diverse groep. Met een aantal zijn we eerst snel een hapje gaan eten, en waar kan je dat beter doen dan bij de Mac?
Na de Mac zijn we naar de club gegaan waar het concert was. Daar hebben we de andere ontmoet en zijn we naar binnen gegaan. Erg grappig als je kaartje hebt besteld en dat ze vragen naar je naam. Geen idee hoe ze mijn naam dachten te spellen, maar eerst konden ze mijn kaartjes niet vinden dus vroegen ze me naar mijn adres. Hilarisch, uiteindelijk door te vragen naar mijn land kwamen ze erachter dat ik echt de kaartjes besteld had en niet gelogen had over wat dan ook. Binnen, ook al had ik me er redelijk op voorbereid, voelde ik me nog niet op mijn plaats. Logisch, want ik ben nog nooit op zo’n concert geweest. Toen het concert eenmaal begon voelde ik me fantastisch, geweldige muziek, en ja, ik ben zelfs in de pit geweest, wat een geweldig gevoel geeft, heerlijk, ik wist niet dat je zo kon genieten van zulke concerten.
Woensdag was weer een lekker simpel dagje, niets te doen, maar ’s avonds wel even gezellig geskypte met mams en Lianne.
Donderdag was een dagje waarvan ik hetzelfde verwachtte als de woensdag, maar nee hoor. Een huisgenoot vloog vrijdag terug naar Finland, dan moet ik wel even gezellig een biertje gaan drinken. Aan de ene kant is het erg leuk om weer gezellig een biertje te gaan drinken, aan de andere kant zit wel in mijn hoofd, ik zou de volgende kunnen zijn, wat ik helemaal niet wil! Ik heb het hier enorm naar me zin. Vrijdag heb ik gewerkt en daarna helemaal niets gedaan, lekker een filmpje gekeken en toen ben ik gaan slapen.
Gisterochtend is de handyman weer geweest. We hadden een grootgapend gat waar een liliputter doorheen zou kunnen kruipen in onze keuken in de muur, en het werd toch wel tijd dat deze gemaakt werd.
Gistermiddag ging ik mijn vakantie geld bij paddywagon ophalen, helaas was dat in een check, niet geslaagd en moet dus weer terug, volgend weekend dan maar. Toch ben ik wel wezen shoppen. Op werk vieren ze Halloween, en hoewel ik normaal gesproken zeg, ik hoef me niet raar te kleden of te zuipen om een interessant leven te hebben, ben ik dit keer wel de uitdaging aan gegaan. Ik ben op zoek gegaan en ik heb een kostuum gevonden. Ik ga als duivel naar werk. Past wel een beetje bij me denk ik. Gezien het nogal een sexy jurkje is, heb ik er een nette zwarte maillot bij gekocht. Verder zitten er hoorntjes bij, handschoenen en rode lange sokken. Het is toch wel een leuk kostuum en met een zwart shirtje eronder als het koud is, komt het helemaal goed. Ook ben ik geslaagd voor laarzen. Ook hier wordt het kouder en mijn sneakers beginnen het een beetje te begeven dus heb ik leuke laarzen gekocht die ik kan combineren met rokjes en spijkerbroeken, gewoon simpel zwart met witte stiksels.
Verder was ik weer redelijk op tijd thuis, dus gewoon weer lekker een aantal filmpjes gekeken, lees: Step Up 1, 2 en 3. Vanmorgen niet al te laat opgestaan, lekker ontbijtje gemaakt, filmpje gekeken (Step Up 4) en toen heb ik mezelf het bed uitgetrapt om boodschapjes te gaan doen. Ik denk dat ik wel een uur rondgelopen heb in de winkel, met mijn boodschappenlijstje, en ik kwam thuis met alles van het lijstje, niet meer, niet minder (eerste keer).
Daarna ben ik koekjes gaan bakken. Helaas heb ik zelfrijzend bakmeel genomen inplaats van normaal, en tja, dan gaat het niet zoals gepland, maar he, ik klaag niet, want lekker zijn ze wel. Toen lasagne gemaakt en in de oven gegooid, lang wachten, dus maar weer een filmpje opgezet. Na het eten ronde 2 koekjes in de oven gedaan, na ronde 2, ronde 3 in de oven gedaan, en nu is het klaar met bakken, misschien morgen nog een paar. Ik had een paar mensen op werk koekjes belooft, dus waarom niet. Plus: goed tegen de verveling.
Nu lekker muziekje op, biertje erbij en lekker niets doen, boek lezen, spelletje doen en slapen. Er komt nog een vriend langs, dus misschiend dat ik nog even gezellig bij de jongens ga zitten, maar ik ga niet te laat slapen, want morgen weer hard aan het werk.
Verhaaltje is nu wel uit. Ik spreek jullie snel. xxxxx

  • 27 Oktober 2013 - 22:40

    Kerstin Koster:

    Meid ik vind het zo fijn om te lezen dat jij het zo ontzetten naar je zin hebt daar, ik mis je wel een beetje hoor en hooo dat ik je met de kerst ff een hele dikke knuffel mag geven, pas heel goed op je zelf lieverd hvj xxx

  • 27 Oktober 2013 - 23:29

    Je Mams:

    Hey meis,
    films kijken, muziek luisteren, concerten, pubs.... heb je eigenlijk wel tijd om te werken?

    ly xxx

  • 28 Oktober 2013 - 09:49

    Jennie Soeteman:


    wat is eigenlijk een pit?
    stikleuk allemaal weer
    straks komt Lianne gezellig he
    tot gauw en dikke kus
    oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Rianne

Ik ben Rianne en ga voor precies 3 maanden naar Dublin. Om jullie een beetje op de hoogte te houden ga ik dus deze blog bijhouden. Ik hoop dat ik mijn ervaringen met jullie kan delen en voel je vooral niet te verlegen om af en toe even te commenten of mij op de hoogte te houden van wat er in Nederland gebeurt!

Actief sinds 26 April 2013
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 35501

Voorgaande reizen:

17 September 2013 - 31 December 2014

Avontuur 2 in Dublin

26 April 2013 - 29 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: