Sinterklaas, Afscheid en Verjaardag - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Rianne Roo - WaarBenJij.nu Sinterklaas, Afscheid en Verjaardag - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Rianne Roo - WaarBenJij.nu

Sinterklaas, Afscheid en Verjaardag

Door: Rianne in Dublin

Blijf op de hoogte en volg Rianne

06 November 2013 | Ierland, Dublin

En daar zijn we weer met een nieuw verhaaltje over mijn avonturen in het wilde Dublin. Niet dat het een hele wilde stad is, of dat ik me wild gedraag, maar ik vond het wel een leuke catch voor een nieuwe blog.
Het is weer die tijd van het jaar, de tijd dat de kruidnoten in de winkels liggen en iedereen op straat de Sinterklaasliedjes fluit omdat ze die overal horen en niet uit hun kop kunnen krijgen. Ook hier heeft Sinterklaas zijn impact, want ik ben zowaar op zoek gegaan naar Sinterklaasliedjes op YouTube. Waarom? Nou ja, gewoon omdat het kan. (Stiekem heb ik ook al kerstliedjes geluisterd, maar dat ter zijde...) Ik heb mee gedaan met loodjes trekken, met wat hulp hier en daar komt er vast een heel mooi eindproduct.
Op het moment is het hier een uur of 10. Ik heb namelijk gewerkt tot 9 uur. Ik heb het echt enorm naar mijn zin op mijn werk en ik heb fantastische collega’s. Helaas hebben we gisteren wéér afscheid genomen van 1. Ik ben voorlopig niet de volgende, want ik hab afgelopen week te horen gekregen dat ik nog nodig ben tot begin december, het is de vraag of ik Sinterklaas in Dordrecht vier, of in Dublin via Skype, ik gok het tweede, omdat ik dus tot 6 December werk. Ach, dat zullen we wel zien. Op werk is wel al duidelijk dat ik zeker te weten met kerst thuis wil zijn, ik ben niet de enige, maar ze hebben me het al beloofd, dus dat is mooi, goed nieuws.
Zoals de meesten wel weten was het afgelopen weekend Halloween hier. Ik had er super veel zin in, afgelopen vrijdag in een duivels-jurk naar werk gegaan. Er was een individuele-, een koekjes-bak- en een groepswedstrijd. Als je verkleed was deed je automatisch mee voor de individuele wedstrijd. Er was een waardecheque te winnen voor 50 euro. Als je daarnaast genoemd werd als dank omdat je je zo mooi had aangekleed dan kreeg je een fles prosecco. De winnaar van de koekjes-bak-wedstrijd won ook een fles prosecco, en zo ook de winnaars van de groepswedstrijd. Zo’n 40 a 50 mensen hadden zich verkleed. In de lunchpauze kwamen we Phil tegen, hij had zich verkleed als Lucifer, ik ken het verhaal niet zo goed, maar het komt erop neer dat dat de Duivel is in menselijke vorm. Hij en ik waren aan het discussieren over wie er nou echt was, of beter eigenlijk, we zijn er niet uitgekomen. Toen terug aan het werk, schoot me te binnen dat we niet hoefden te discussieren, maar dat we ook samen konden werken. Ik ben toen naar de organisatoren gegaan, en heb hem en mij toen opgegeven voor de groepswedstrijd, en jullie mogen raden...
We hadden allebei een fles prosecco te pakken. Na het feestje op werk zijn we de pub in gedoken, gewoon omdat het kon.
Zaterdag moest ik wel werken, dus uiteindelijk om 12 uur in bed, en de volgende dag begon ik om 9 uur op werk. Niets aan de hand. Het was overwerken, voor mijn huidige project waar ik zaterdag op begonnen ben. We mochten zelf kiezen tot hoe laat we werkten, ik ben dus snel om 6 uur naar huis gegaan, om snel om te kleden, want toen hadden we ook nog een Halloween feestje bij ons thuis. Heel veel mensen zijn er gekomen, maar het is redelijk netjes gebleven, geen ongelukken, en het was heel, maar dan ook echt heel erg gezellig, helemaal geslaagd. Op zaterdag is het wel wat laat geworden, uiteindelijk lag ik een uur of 4 op bed, en de volgende ochtend wel weer werken, geen kater, niet zeuren en dat is allemaal goed gegaan. Die dag heb ik tot 8 uur gewerkt. Als middageten krijg je domino’s, als avond eten mag je tussen wel 100 gerechten kiezen. Nou ideaal.
Deze week werk ik een hele week overtijd, en daarna gaat het terug. Ik ga dan nog voor 2 weken normale diensten draaien. Daarna wilt de client 1 persoon minder op het project, voor 1 week. Dus ga ik helpen bij verschillende projecten, en dan nog een weekje weer diensten, maar ach, onze client weet nooit wat ‘ie wilt, dus waarschijnlijk zit ik niet normale diensten, maar overtijd, en zal ik ook geen week thuis zitten, daarvoor blijken ze op werk toch te blij met mij.
Komend weekend heb ik vrij, waarschijnlijk ga ik naar het City Center, en dit keer hoop ik echt de neiging te kunnen weerstaan om naar de penney’s te gaan. Ik ga gezellig uit eten met Taylor, en ik zal poging 3 doen om mijn vakantie geld van Paddywagon te krijgen. De vorige keer hadden ze een cheque, en tja... Die kan ik nergens innen.
Maar eerst gaan we vrijdag naar de pub. Dit keer geen afscheid, maar een verjaardag, en vieren dat de overtijd van het Grote Project afgelopen is. Vieren dat de mensen die vanaf het begin op het project hebben gezeten eindelijk eens een keertje weekend hebben.
Het begint nu toch al laat te worden, en hoewel ik het heerlijk vind om van alles met jullie te delen begin ik nu wel moe te worden dus ga ik zo mijn oogjes sluiten.
Slaaplekker, goedmorgen, goedemiddag, goedeavond of wat dan ook op het moment dat jullie dit lezen.
Heel veel kusjes, liefs en groetjes, Rianne.
P.s. Mams, Ben, Lianne en Nick, ik mis jullie! Ik hoop snel weer met jullie te kletsen <3

  • 07 November 2013 - 08:56

    Nelly:

    Hoi Rianne,

    leuk om alles weer te lezen waar je mee bezig bent, werken en feesten :-)
    We vinden het leuk dat je ondanks dat je in Dublin zit, toch mee doet met het sinterklaasfeest!
    We vieren het pas zondag 8 december, dus als je t/m 6 december moet werken is er nog een klein kansje dat je erbij kan zijn, zou leuk zijn. En anders is skype een mooi alternatief.
    Hier zijn inderdaad de lootjes getrokken en de lijstjes door bijna iedereen gemaakt, dus de voorpret kan beginnen. Nog 1 week en de sint arriveert weer in ons koude, regenachtige, herfstachtige kikkerlandje.
    In de krant stond vorige week een advertentie om te gaan kerstshoppen in Dublin, lijkt me ook helemaal leuk, maar aangezien we morgen ook al voor een weekendje naar Luxemburg gaan, zal dat niet lukken, het houdt een keer op. Is alles al in de kerstsfeer, of moet Halloween eerst worden verwerkt?

    In ieder geval weer suc6, heel veel plezier, en een dikke knuffel.
    ome Gerrit en tante Nelly.

  • 07 November 2013 - 10:37

    Je Mams:

    waar haal je de tijd vandaan om ons te missen? ik zie je weer op Skype :) Mis jou trouwens ook hoor!

  • 09 November 2013 - 10:25

    Jenniesoeteman:

    heee feestnummer

    weer stikleuk hoor jouw verhalen
    en je beleeft genoeg in het tamelijk wilde Dublin
    maar hardstikke fijn dat het jouw goed gaat
    volgende maand is het zover hoop ik je weer te zien
    en leuk dat je afentoe belt heel veel liefs en dikke kus

    oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Rianne

Ik ben Rianne en ga voor precies 3 maanden naar Dublin. Om jullie een beetje op de hoogte te houden ga ik dus deze blog bijhouden. Ik hoop dat ik mijn ervaringen met jullie kan delen en voel je vooral niet te verlegen om af en toe even te commenten of mij op de hoogte te houden van wat er in Nederland gebeurt!

Actief sinds 26 April 2013
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 35502

Voorgaande reizen:

17 September 2013 - 31 December 2014

Avontuur 2 in Dublin

26 April 2013 - 29 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: